| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Przede wszystkim e-mail, ponieważ mówimy o ogłoszeniach na portalach pracy. Telefon możemy podać dodatkowo, ale jeśli będziemy mieli bardzo dużo kandydatów może być to kłopotliwe. Na szczęście na niektórych portalach możemy nasze ogłoszenie zmodyfikować bezpłatnie nawet już po publikacji, jeśli zauważymy, że jakiś jego punkt jest zbędny, nie sprawdza się lub czegoś brakuje. Przemyślmy też czy wystarczy nam samo CV napisane przez kandydata czy jednak koniecznie chcemy otrzymać list motywacyjny / podanie. Często zdarza się, że listy nie są nawet czytane, więc może warto z nich zrezygnować i ograniczyć dzięki temu ilość stron do przejrzenia?

Zastanówmy się też, jakiego regionu dotyczy nasza oferta. Czy kandydatów szukamy w całej Polsce, kilku lub jednym województwie, a może w konkretnym mieście? Dzięki temu ograniczymy napływ aplikacji, które nas nie będą interesowały.

Zobacz: Social media w procesie rekrutacji

Poprawność językowa

Na koniec zwróćmy szczególną uwagę na poprawność ortograficzną i gramatyczną naszej oferty oraz na to, czy będzie ona zrozumiała dla osób czytających. Zrozumiałość ogłoszenia dobrze by było sprawdzić prosząc, kogoś, najlepiej niepracującego w naszej firmie o przeczytanie i krótką informację zwrotną, jak je zrozumiał.

Pozostaje nam jeszcze zdecydować się, czy nasze ogłoszenie ma być wyróżnione i w jaki sposób. Każdy z portali pracy oferuje inne sposoby na poprawienie oglądalności naszej oferty. Jeśli nie wiemy, które wyróżnienie będzie dla nas najlepsze i spełni swoje funkcje, możemy zapytać. Jeśli korzystamy z najbardziej popularnych mediów, np. portali pracy, do naszej dyspozycji mamy konsultanta, który dobierze odpowiednie narzędzie do naszych potrzeb. Zastanówmy się jeszcze, czy nie przydałaby nam się pomoc przy przeglądaniu przychodzących aplikacji. Czy mamy na to wystarczającą ilość czasu? Poradzimy sobie, jeśli przyjdzie 10, 20 czy 50 aplikacji, ale jeśli przyjdzie ich 100, 500 czy ponad 1000 możemy mieć już pewien problem…

Wbrew pozorom nie musimy zatrudniać do pomocy dodatkowej osoby, portale pracy mają w swojej ofercie pomocne narzędzia również w tym zakresie. Nawet, jeśli musimy ograniczać koszty rekrutacji, znajdzie się na to jakiś sposób. Niektóre portale mają bowiem w swojej ofercie darmową automatyczną selekcję aplikacji (np. Praca.pl), która wskaże nam najbardziej wartościowych kandydatów.

Teraz nasze ogłoszenie zostanie opublikowane i czekamy na zgłoszenia tych właściwych kandydatów!

Zobacz serwis: Manager

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Leader

Doradztwo podatkowe i prawne. Outsourcing usług księgowych i HR. Audyty finansowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »