| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Nazwa stanowiska

Dzięki trafnie nazwanemu stanowisku przyciągamy kandydatów i jednocześnie informujemy, jaki rodzaj pracy oferujemy. Należy pamiętać, żeby była ona jak najbardziej zrozumiała i oddawała, maksymalnie w kilku słowach, charakter pracy przyszłego pracownika. Zwróćmy uwagę, czy nazwa jest pisana poprawnie. Na przykład: w przypadku rekrutacji na stanowisko Manager dopuszcza się pisownię - manager, menedżer i menadżer. Natomiast formy maneger, menager, manadżer, manedżer nie są poprawne.

Wymagania

Są kluczową częścią ogłoszenia o pracę. Określmy najpierw, jakie umiejętności, wykształcenie, wiedza czy uprawnienia będą niezbędne na oferowanym stanowisku. Dodatkowo możemy napisać o tym, co będzie „mile widziane”, ale nie jest konieczne u danego kandydata. Ogłoszenie powinno być zwięzłe i w miarę możliwości nie za długie, dlatego ograniczmy się do wymagań kluczowych na danym stanowisku w naszej firmie.

Nasza oferta

To, co oferujemy potencjalnemu kandydatowi jest również bardzo ważną częścią naszego ogłoszenia. Warto w tym punkcie zamieścić informację o proponowanym wynagrodzeniu lub jego przedziale (np. od 2500 do 3500). Informując z góry i wyraźnie potencjalnych kandydatów, na co mogą liczyć w naszej firmie ograniczymy spływ nieodpowiadających nam aplikacji oraz zgłoszeń osób, które będą miały wymagania większe niż to, co jesteśmy w stanie im zaoferować. Zauważmy, że w wielu krajach europejskich taka informacja w ogłoszeniu jest standardem i sprawdza się. Warto więc skorzystać w tej kwestii z doświadczeń innych.

Opis stanowiska

Bardzo często zdarza się, że ludzie na jednobrzmiących stanowiskach, wykonują w różnych firmach zupełnie inne obowiązki. Krótki opis obowiązków w naszej firmie pozwoli kandydatowi zorientować się, czy praca będzie mu w pełni odpowiadać.

Logo i krótki opis firmy

Zamieszczając ogłoszenie w indywidualnej szacie graficznej naszej firmy budujemy wizerunek swojej marki. Możemy też wybrać ogłoszenie w szacie standardowej, w której jest możliwość zamieszczenia naszego logo lub ogłoszenie ukryte (ukrywamy nazwę naszej firmy i logo), jeśli uważamy, że jest taka potrzeba. Warto również, przynajmniej w kilku słowach, określić zakres działalności naszej firmy i branżę, w jakiej działamy.

Preferowany sposób kontaktu z nami

E-mail, a może telefon? Tylko CV czy również list motywacyjny / podanie?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »