| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Na co warto zwrócić uwagę przy ocenie konsultanta rekrutacyjnego – porady dla pracodawców

Na co warto zwrócić uwagę przy ocenie konsultanta rekrutacyjnego – porady dla pracodawców

Podczas prowadzenia projektu rekrutacyjnego konsultant realizujący projekt staje się wizytówką firmy. Dlatego warto jest wybrać osobę o odpowiednich kwalifikacjach.

Bardzo dobre rozumienie biznesu oraz profesjonalna rozmowa rekrutacyjna i wysoka kultura osobista są bardzo istotne. Równie ważne są takie elementy jak biuro i warunki spotkania. Tylko profesjonalny kontakt z kandydatem może nam zapewnić dobry odbiór oferty na rynku i duże zainteresowanie osób, na których nam zależy. Konsekwencją wyboru profesjonalnego konsultanta będzie pozyskanie najlepszego z najlepszych kandydata.

Kompetencje konsultanta:

• Umiejętności komunikacyjne i ogólna prezencja;
• Znajomość branży i stanowiska, aby dokonać właściwej selekcji kandydatów;
• Determinacja i wytrwałość;
• Umiejętność przekonywania;
• Uczciwość i właściwy poziom wrażliwości;
• Umiejętności negocjacyjne, na wypadek gdyby okazało się, że proponowane warunki zatrudnienia Kandydata są mało konkurencyjne.

Polecamy: Jak zrekrutować menedżera?

Uważny wybór konsultanta i firmy zagwarantuje nam, że unikniemy sytuacji, o których wspominają menedżerowie HR. Dariusz Pastułapamięta sytuacje z próbami pozyskania kandydatów z firm zaprzyjaźnionych, mimo że taka lista firm została przekazana do firmy executive search przed rozpoczęciem projektu. - „Dlatego tak ważne jest że pracujemy z osobami z wysoką etyką zawodową, a takich partnerów jesteśmy w stanie znaleźć tylko w renomowanych firmach, bo nie mogą sobie one pozwolić na takie pomyłki”- mówi Dariusz Pastuła, HR Business Partner w jednej z największych na świecie dostawców outsourcingu usług HR.

Co nas powinno zaniepokoić przy ocenie firm?

• Konsultanci, którzy na spotkaniu z nami nie są przygotowani do rozmowy o konkretnych rozwiązaniach;
• Eksperci, którzy tylko prezentują usługę, ale nie będą wykonawcami projektu;
• Konsultanci, którzy realizują dużą ilość projektów, będących w początkowej fazie wykonania;
• Nierealny czas realizacji projektu (okres krótszy niż 3 tygodnie to zdecydowanie za mało na gruntowna analizę rynku);
• Zaproponowane honorarium, które jest zbyt atrakcyjne dla klienta, aby mogło być opłacalne dla firmy executive search;
• Firma executive search która chce być idealnym partnerem dla każdego, „chce być wszystkim dla wszystkich klientów”;
Firma nie wymaga wyłączności na realizacje projektu.

Doświadczenia naszych klientów pokazują tez inne przykłady, które świadczą o braku profesjonalizmu. Sylwia Ryciak z AccordFinance pamięta sytuacje, gdy otrzymała ofertę skierowaną do innej firmy. – Dla mnie oznacza to, iż konsultant nie jest profesjonalistą i w taki sam – mało profesjonalny – sposób będzie podchodził do projektu - mówi.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK