| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Musisz wiedzieć, że Twój pierwszy dzień w nowej pracy, a także tygodnie wdrożenia w nowe stanowisko, mogą mieć silny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez nowego pracodawcę. Jak zatem przebrnąć przez te chwile?

Większość z nas, często nie z własnej winy, znalazła się w sytuacji pracy, do której ewidentnie nie pasuje lub wśród współpracowników, z którymi się nie dogaduje. Prawdą jest, że nie zawsze możemy całkowicie uniknąć takich sytuacji, ale istnieje całe mnóstwo zasad, które pozwolą Ci przynajmniej wystartować z dobrej pozycji. Mogą się one wydawać oczywiste, ale zapytaj któregokolwiek konsultanta lub kierownika ds. personalnych o przykłady straszliwych historii z pierwszego dnia pracy, a opowieści starczy na długi wieczór.

Co wolno a czego nie wolno osobom zaczynającym pracę

Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana. Oto niektóre proste, ale ważne wskazówki:

Zobacz również: Jak odejść z klasą?

Można:

  • Przyjechać wcześniej.
  • Pokazać entuzjazm.
  • Zademonstrować wiedzę o nowym pracodawcy.
  • Wyglądać elegancko i poważnie.
  • Być zorganizowanym (odnotowywać różne rzeczy).

Nie można:

  • Być zbyt cichym i wycofanym (lub zbyt rozmownym!).
  • Siedzieć i nic nie robić po skończeniu zadania – przejmij inicjatywę.
  • Przeprowadzać rozmów prywatnych bez pytania lub oceny, czy jest to tolerowane.
  • Włączać się do polityki biura (jest zbyt wcześnie, aby oceniać, kto jest potencjalnym sojusznikiem czy wrogiem).
  • Rezerwować urlopu po pierwszym dniu.

Polecamy serwis Manager

Działaj świadomie 

Zapamiętasz jak zrobić dobre wrażenie dzięki następującym radom:

  • Namawiaj do integracji poza pracą.
  • Zarządzaj czasem efektywnie.
  • Zaprezentuj się dobrze.
  • Zadawaj pytania.
  • Wspieraj idee.
  • Pomyśl zanim coś powiesz!
reklama

Ekspert:

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana.
Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jagoda Szymańska

projektant wnętrz, INNE MEBLE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »