| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

Chcesz zatrudnić pracownika, dałeś głoszenie, a teraz na biurku piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? W poniższym artykule prezentujemy kilka porad selekcji CV.

Przy dużej liczbie podań i zwykle ograniczonym czasie na analizę tych dokumentów, osoby przeprowadzające rekrutację oraz zajmujące się selekcją CV mają zazwyczaj kilkanaście sekund na przeczytanie życiorysu zawodowego kandydata. To czas, w ciągu którego można jedynie dosyć pobieżnie „rzucić okiem” na jedną stronę tekstu. Wyspecjalizowanemu rekruterowi ten właśnie czas powinien wystarczyć, by stwierdzić, czy CV jest godne uwagi i zachęca do bardziej wnikliwej lektury, czy też nie. 

By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko. Warto wypisać cechy takiego kandydata, umiejętności i doświadczenie, jakie powinien posiadać, by był dopasowany do stawianej przez Państwa roli. Po stworzeniu takiej listy nie tylko uświadomią sobie Państwo, kogo dokładnie poszukują, ale również ułatwi to Państwu szybką analizę zawartych w CV informacji. Na co zatem zwracać uwagę dokonując selekcji przysłanych aplikacji i w jaki sposób „czytać” życiorysy zawodowe, by znaleźć idealnego kandydata?

Najważniejsze umiejętności i osiągnięcia:

  • Jakie korzyści przyniosą umiejętności posiadane przez kandydata?
  • Czy kandydat wykazał, że potrafi stawiać sobie cele i realizować je? 
  • Jak bardzo angażował się w on w inne zajęcia? 
  • Czy jego główne umiejętności są zbieżne z potrzebami stanowiska? 
  • Co sprawia, że dany pracownik jest wyjątkowy?

Kwalifikacje i wykształcenie:

  • Czy kandydat posiada wykształcenie wymagane dla realizacji zadań na danym stanowisku?
  • Czy uczestniczył w kursach rozwijających jego umiejętności? 
  • Czy potwierdzili swój poziom zawodowy podczas odbytej edukacji?

Porównaj: Jak często zmieniać prace?

Zatrudnienie

  • Jak długo kandydat pracował u każdego z poprzednich pracodawców?
  • Jak kandydat pracował dla różnych pracodawców? Uwzględnić wielkość i strukturę/systemy, wielkość zespołu, lokalizację i charakter działalności.
  • Jakie stanowisko pracownik zajmował, komu podlegał? 
  • Z jakimi klientami współpracował? 
  • Czy był autorem jakichś inicjatyw? 
  • Czy był promowany? 
  • Jakie miał obowiązki?
  • Jakie sukcesy odnosił? 
  • Czy pozostawał niezatrudniony przez dłuższy czas? 
  • Czy awansował? 
  • Czy ma jakiekolwiek przygotowanie lub umiejętności administracyjne, które pomogą mu na tym stanowisku? 
  • Jakie ma doświadczenia zawodowe? 
  • Czy podał powody odejścia za swojego obecnego stanowiska?
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Komorniczak

Doradca podatkowy, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »