| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Musisz pamiętać, że head hunter, pracownik zatrudnionej agencji, będzie przez jakiś czas stanowić wizytówkę Twojej firmy. To jego profesjonalizm i sposób traktowania kandydatów będzie świadczył o firmie zlecającej rekrutację.

Warto pamiętać, o tym, że proces "łowienia głów" jest bardzo trudny i specyficzny. Head hunter często musi dotrzeć do osób pełniących określoną funkcję w firmie, nie znając nawet ich nazwisk. Istotne, aby osoba rekrutująca metodą bezpośrednią była dyskretna,nie wyjawiła nazwy swojego klienta zbyt wcześnie. Równocześnie osoba taka powinna potrafić zainteresować potencjalną ofertą pracy na tyle,że kandydat będzie chciał poświęcić swój prywatny czas na rozmowę.

Sposób traktowania przez head huntera kandydatów – także tych nie zainteresowanych ofertą, czy „trudnych” – będzie odzwierciedleniem podejścia klienta do potencjalnych kandydatów.

Porównaj: Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Wybierając doświadczonego łowcę głów do prowadzenia projektu direct search możemy liczyć na przekazanie informacji pozyskanych z rynku, dotyczących np. oczekiwań finansowych kandydatów z określonej branży i z określonego poziomu stanowiska. Pozwoli to na zrewidowanie oferty, jaką proponuje własna firma.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Dobra firma head hunterska powinna mieć doświadczenie w prowadzeniu procesów metodą direct search. Gwarantuje to, po pierwsze, sieć już istniejących kontaktów, po drugie, świadomość biznesową i know how firmy, dotyczące poruszania się w obrębie direct searchu.

Dzięki znajomości rynku już podczas pierwszego spotkania head hunter może wskazać słabości oferty firmy, na który nie zwróciłaby uwagi osoba nie posiadająca doświadczenia w branży, a to pozwala klientowi nie tracić czasu i pieniędzy na nieefektywne poszukiwania potencjalnych kandydatów.

Zobacz serwis: Personel

reklama

Ekspert:

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dobra firma head hunterska powinna mieć doświadczenie w prowadzeniu procesów metodą direct search.
Dobra firma head hunterska powinna mieć doświadczenie w prowadzeniu procesów metodą direct search.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jowita Mulawa-Krause

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa podatkowego, cywilnego i handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »