| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Łowcy głów – metoda rekrutacji

Łowcy głów – metoda rekrutacji

Czy wiesz, jak dobrze wybrać head huntera, aby zachować dobre imię własnej firmy i pozyskać najcenniejszych pracowników? W poniższym artykule odpowiemy na te i inne pytania.

Na początek, zastanów się, czy Twoje potrzeby kadrowe można zaspokoić stosując metodę direct search, a równocześnie, czy zawsze warto inwestować w tę metodę.Kiedy warto korzystać z rekrutacji metodą bezpośredniego docierania do kandydatów?

  • Gdy firma posiada bardzo szczegółowo określone wymagania dotyczące potencjalnych kandydatów i jest niewielkie prawdopodobieństwo, że takie osoby odpowiedzą na ogłoszenie.
  • Gdy firma poszukuje kandydatów o bardzo rzadkich umiejętnościach lub specyficznym doświadczeniu.
  • Gdy do określonej grupy kandydatów trudno jest dotrzeć w standardowy sposób, bo na przykład pracują na kontraktach zagranicznych lub w miejscu bez dostępu do Internetu.
  • Gdy firma chce pozyskać kandydatów z bezpośredniej konkurencji.

Zobacz również: Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?

Możliwości headhuntingu:

  • Dzięki headhuntingowi (HH) możemy dotrzeć do kandydatów nie poszukujących aktualnie pracy, dzięki czemu zwiększamy możliwość zatrudnienia odpowiedniej osoby.
  • Headhunting (HH) pozwala z powodzeniem zakończyć rekrutację, która nie przyniosła efektów prowadzona standardowymi metodami.
  • Headhunting (HH) pozwala zachować firmie poprawne stosunki z konkurencją (to head hunter jest osobą, która kontaktuje się z pracownikami konkurencji, nie podając nazwy swojego klienta w czasie pierwszych rozmów), podczas pozyskiwania stamtąd kandydatów.
  • Head Hunting może pomóc firmie zweryfikować ofertę, jaką proponuje potencjalnym kandydatom i dopasować ją do aktualnych standardów rynkowych w danej branży.

Polecamy serwis Manager

reklama

Ekspert:

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?
Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

WspolnyPozew.com

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »