| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Łowcy głów – metoda rekrutacji

Łowcy głów – metoda rekrutacji

Czy wiesz, jak dobrze wybrać head huntera, aby zachować dobre imię własnej firmy i pozyskać najcenniejszych pracowników? W poniższym artykule odpowiemy na te i inne pytania.

Na początek, zastanów się, czy Twoje potrzeby kadrowe można zaspokoić stosując metodę direct search, a równocześnie, czy zawsze warto inwestować w tę metodę.Kiedy warto korzystać z rekrutacji metodą bezpośredniego docierania do kandydatów?

  • Gdy firma posiada bardzo szczegółowo określone wymagania dotyczące potencjalnych kandydatów i jest niewielkie prawdopodobieństwo, że takie osoby odpowiedzą na ogłoszenie.
  • Gdy firma poszukuje kandydatów o bardzo rzadkich umiejętnościach lub specyficznym doświadczeniu.
  • Gdy do określonej grupy kandydatów trudno jest dotrzeć w standardowy sposób, bo na przykład pracują na kontraktach zagranicznych lub w miejscu bez dostępu do Internetu.
  • Gdy firma chce pozyskać kandydatów z bezpośredniej konkurencji.

Zobacz również: Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?

Możliwości headhuntingu:

  • Dzięki headhuntingowi (HH) możemy dotrzeć do kandydatów nie poszukujących aktualnie pracy, dzięki czemu zwiększamy możliwość zatrudnienia odpowiedniej osoby.
  • Headhunting (HH) pozwala z powodzeniem zakończyć rekrutację, która nie przyniosła efektów prowadzona standardowymi metodami.
  • Headhunting (HH) pozwala zachować firmie poprawne stosunki z konkurencją (to head hunter jest osobą, która kontaktuje się z pracownikami konkurencji, nie podając nazwy swojego klienta w czasie pierwszych rozmów), podczas pozyskiwania stamtąd kandydatów.
  • Head Hunting może pomóc firmie zweryfikować ofertę, jaką proponuje potencjalnym kandydatom i dopasować ją do aktualnych standardów rynkowych w danej branży.

Polecamy serwis Manager

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?
Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Konieczny Grzybowski Polak sp. k.

Kancelaria

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK