| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Kultura organizacji > Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak wynika z udzielonych odpowiedzi, znaczna większość pracowników deklaruje, że znane im są oczekiwania wobec nich, a również zadania oraz zakresy obowiązków na stanowisku pracy. Warto jednak zauważyć, że na pierwsze ogólnie sformułowane pytanie na temat oczekiwań najwięcej respondentów odpowiedziało pozytywnie (94,39%), natomiast na pytania o większym poziomie szczegółowości nieco mniej, co może świadczyć o tym, że nie na każdym stanowisku zakres obowiązków jest w pełni sprecyzowany. Większość pracowników (56,91%) deklaruje, że są przeciążeni pracą w porównaniu do niektórych swoich kolegów. Wynik ten nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę codzienność funkcjonowania współczesnych organizacji – tendencja do zmniejszania zatrudnienia ściera się z natłokiem spraw pilnych, częstymi zmianami priorytetów i koniecznością załatwiania wielu spraw jednocześnie.

Autor: Dagmara Lewicka. Artykuł jest fragmentem książki Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach - Wydawnictwo Profesjonalne PWN.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »