| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Kultura organizacji > Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak wynika z udzielonych odpowiedzi, znaczna większość pracowników deklaruje, że znane im są oczekiwania wobec nich, a również zadania oraz zakresy obowiązków na stanowisku pracy. Warto jednak zauważyć, że na pierwsze ogólnie sformułowane pytanie na temat oczekiwań najwięcej respondentów odpowiedziało pozytywnie (94,39%), natomiast na pytania o większym poziomie szczegółowości nieco mniej, co może świadczyć o tym, że nie na każdym stanowisku zakres obowiązków jest w pełni sprecyzowany. Większość pracowników (56,91%) deklaruje, że są przeciążeni pracą w porównaniu do niektórych swoich kolegów. Wynik ten nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę codzienność funkcjonowania współczesnych organizacji – tendencja do zmniejszania zatrudnienia ściera się z natłokiem spraw pilnych, częstymi zmianami priorytetów i koniecznością załatwiania wielu spraw jednocześnie.

Autor: Dagmara Lewicka. Artykuł jest fragmentem książki Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach - Wydawnictwo Profesjonalne PWN.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Kutyma

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »