| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Kultura organizacji > Zarządzanie wiedzą w organizacji

Zarządzanie wiedzą w organizacji

Różnorodne definicje zarządzania wiedzą wskazują na wspólne aspekty - przekształcanie wiedzy indywidualnej w zbiorową (organizacyjną), dzielenie się wiedzą i jej zastosowanie w praktyce, zarządzanie i rozwijanie kompetencji personalnych, zarządzanie informacją, pomiar kapitału intelektualnego i organizacyjne uczenie się.

Włączenie technologii informatycznych w proces uczenia się przynosi wymierne korzyści w postaci: szerokiej dostępności do wiedzy w czasie i miejscu wybranym przez pracownika, swobodnego wyboru warunków uczenia się, rodzaju pożądanej wiedzy i swobodnej wymiany informacji z trenerem czy współpracownikami. 

Polecamy: Cechy zgranego zespołu

Na bazie wszystkich powyższych informacji, podsumujmy najważniejsze działania jakie powinien podejmować HR, aby wspierać innowacje w organizacji:

  • Po pierwsze i najważniejsze – aktywnie współuczestniczyć w budowaniu organizacji uczącej się;
  • Po drugie – wprowadzać i koordynować politykę zarządzania talentami z uwzględnieniem długoterminowych celów biznesowych organizacji;
  • I po trzecie – kreować kulturę organizacji sprzyjającą zarządzaniu wiedzą wykorzystując w sposób motywacyjny narzędzia i systemy zarządzania zasobami ludzkimi.

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca

Dr Anna Syrek-Kosowska, Coach kadry menedżerskiej, Vice President of the Society for Coaching Psychology przy Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym, Partner Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka M. Kalisz

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »