REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daj się zauważyć! Bądź online!

KnowBox Szkolenia
Portal dla szkoleniowców
Facebook a szukanie pracy. /Fot. Fotolia
Facebook a szukanie pracy. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poszukujesz nowych kandydatów do pracy w swojej firmie, ale akcja rekrutacyjna nie spełnia twoich oczekiwań? Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o twojej działalności, jednak środki finansowe nie pozwalają ci na drogą kampanię reklamową? Jest proste rozwiązanie! Wejdź do wirtualnego świata i wykreuj się przez social media!

Ludzie przeszukują zasoby sieci z różnych powodów, dlaczego więc nie wykorzystać tego, by pokazać się światu? Jedną z najpopularniejszych i najtańszych metod jest prowadzenie fanpage’a firmy na portalu społecznościowym. Warto wybrać popularną stronę, która może pochwalić się wieloma zróżnicowanymi użytkownikami, jak np. Facebook. Od momentu powstania portal szczyci się dużą sympatią internautów, którzy potrafią spędzać na nim wiele godzin dziennie. Z tego powodu poza standardowymi kontami użytkowników możemy znaleźć tam rozmaite reklamy usług, prezentacje firm, oferty szkoleń etc. Warto jednak pamiętać, że samo stworzenie konta nie gwarantuje nam zainteresowania potencjalnych klientów czy kandydatów do pracy. Co zrobić, aby zostać zauważonym? O tym kilka słów poniżej.

REKLAMA

Zobacz serwis: Zarządzanie

Pierwszy krok – tworzymy konto

REKLAMA

Przestrzeń Facebooka daje nam duże możliwości dotarcia do poszczególnych odbiorców. Wiele firm marketingowych oferuje prowadzenie takich fanpage’ów, jednak jeżeli nie stać cię na taką usługę, równie dobrze możesz zrobić to sam. Zacznij od podstaw, czyli od wystroju graficznego. Facebook wprowadził opcję stworzenia tła, które pozwala na większą personalizację profilu. Jeżeli na zdjęcie profilowe wybierzesz logo swojej firmy, znajdź tło powiązane z tematyką twojej działalności – może to być grupa uśmiechniętych fachowców, zadowoleni rodzice lub urocze zwierzaki. Ważne, by tło za bardzo nie kontrastowało z twoim zdjęciem profilowym oraz miało jakieś powiązanie z celem, jaki przyświecał utworzeniu konta.

REKLAMA

Następny etap to zagospodarowanie tablicy. Nie warto wrzucać na nią tych samych informacji, które pojawiają się na stronie firmy. Zamiast tego postaraj się o jakieś ciekawe treści, dodatkowe dane o twojej działalności. Może to być wiadomość o kolejnej rocznicy powstania twojego przedsiębiorstwa, interesujący artykuł odnoszący się do dziedziny, którą się zajmujesz, a czasem nawet zabawny obrazek. Kolejną rzecz, o której warto pamiętać, stanowi komunikacja z potencjalnymi odbiorcami. Pilnuj, by na twoim profilu pojawiały się wpisy z ustaloną przez ciebie częstotliwością. W prowadzeniu firmowego Facebooka istotne jest nawiązywanie kontaktów np. przez inicjowanie dyskusji pod wrzuconymi zdjęciami, obrazkami bądź przez dodawanie statusów zachęcających do rozpoczęcia wymiany opinii.

Pamiętaj, że twoją siłę stanowią fani, a im ich więcej, tym liczniejsza grupa osób, która dowie się o twojej działalności. Liczba ludzi, która poznaje twój profil to nie tylko statystyka kliknięć opcji Lubię to, ale również ich znajomi, którzy na swojej tablicy widzą posty polubione przez kolegów i koleżanek. Co zrobić, aby zjednać sobie więcej fanów? Jednym z pomysłów jest zorganizowanie konkursu. Możemy np. zaproponować użytkownikom Facebooka wymyślenie hasła reklamowego dla nas. Osoby biorące udział w tym wydarzeniu powinny dobrze się bawić, pozwolić sobie na kreatywne działania oraz na współpracę ze znajomymi np. przez wspólne zbieranie lajków. Taka akcja nie powinna trwać dłużej niż miesiąc, gdyż w innym wypadku gracze mogą się znudzić. Należy zadbać o atrakcyjność i dynamikę naszego przedsięwzięcia. Jeżeli możesz pozwolić sobie na pewien wydatek, to warto również zastanowić się nad opcją reklamy na Facebooku, w której określa się ramy odbiorców, tj. płeć, wiek czy obszar zamieszkania. Dzięki temu masz pewność, że trafisz do osób, na których najbardziej ci zależy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Komentarze na Facebooku a prawa autorskie

Akcja-rekrutacja!

Chciałbyś rozpropagować swoją firmę wśród potencjalnych kandydatów do pracy? Zależy ci na młodym, dynamicznym zespole? Do tej grupy najszybciej i najprościej trafisz właśnie poprzez Facebooka. Ogłoszenia z propozycją zatrudnienia mogą znaleźć się bezpośrednio na twojej tablicy. Inną opcję stanowi stworzenie wydarzenia informującego o poszukiwaniu konkretnych pracowników. Świat Facebooka nie jest tak bardzo sformalizowany jak życie codzienne, dlatego możesz pozwolić sobie na nieco luźniejszy ton oferty przygotowanej specjalnie pod kątem grupy docelowej. Profil na tym portalu społecznościowym umożliwia również rozmowę z potencjalnymi pracownikami, dając tym samym szansę na nawiązanie pierwszego kontaktu. Dodatkowo możesz stać się bardziej atrakcyjny dla kandydatów, jeżeli pozwolisz, by twoi pracownicy również angażowali się w tworzenie treści pojawiających się na tablicy. Dzięki temu ludzie szukający informacji na temat twojej firmy i trafiający na twojego fanpage’a będą pozytywnie nastawieni, przyglądając się tej internetowej integracji.

Podczas planowania działań promujących twoją firmę nigdy nie zapominaj o możliwościach, jakie dają nam social media. Poza oczywistymi oszczędnościami, pozwalają one także pokazać się nam z pozytywnej strony. Dzięki nim prezentujemy się jako firma nowoczesna, bez problemu dopasowująca się do wymogów stawianych przez współczesny świat. Social media umożliwiają nam stosowanie pełnej kreatywności i na kreowanie swojego wizerunku wśród osób, na których nam najbardziej zależy. Nie pozwól, aby twoja firma zginęła w gąszczu stron internetowych, pokaż się w pełni, wykorzystując do tego swojego spersonalizowanego fanpage’a!

Zobacz serwis: Praca

Autor: Marta Matuszewska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA