| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Jak zrobić karierę w branży BPO?

Jak zrobić karierę w branży BPO?

Outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing - BPO) jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów biznesowych w Polsce. Najbardziej przyszłościowe kierunki studiów są związane z kierunkami usług IT, finansowo - księgowymi oraz kadrowo - płacowymi. Jak zrobić karierę w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu?

Polska znajduje się w światowej czołówce pod względem wielkości sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Zatrudnienie w branży BPO/SSC jest najwyższe w Europie, a jego wzrost utrzymuje się na poziomie 15-18% rok do roku. Tendencja ta stanowi istotną wskazówkę dla wszystkich przygotowujących się do wejścia na rynek pracy lub tych, którzy rozważają zmianę zatrudnienia i zastanawiają się w jaki sposób zwiększyć swoją konkurencyjność.

Kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy co roku

Według raportu „10 lat sektora sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce” Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz firmy HAYS branża generuje zatrudnienie rzędu 150 tysięcy osób, dorównując w tej dziedzinie tradycyjnym sektorom gospodarki, takim jak na przykład motoryzacja. Dokładna liczba osób zatrudnionych w sektorze BPO/SSC w Polsce nie jest jednak znana. Z danych Fundacji Pro Progressio działającej na rzecz rozwoju branży outsourcingowej w Polsce wynika, że rynek jest jeszcze większy niż wynika z różnego rodzaju raportów. Większość badań nie uwzględnia choćby polskich firm z branży Call Contact Center, które stanowią znaczącą część branży nowoczesnych usług dla biznesu. Są w Polsce firmy CC, których zatrudnienie przekracza kilkaset, a nawet 1 000 osób i nie są to pojedyncze przykłady. Szacujemy, że łącznie branża zbliża się do 200.000 osób, a dynamika wzrostu na poziomie kilkunastu procent utrzyma się w najbliższych latach – mówi Wiktor Doktór, Prezes Fundacji. Poziom zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług biznesowych jest różny w poszczególnych regionach. Istnieją miasta będące mekką centrów operacyjnych (np. Kraków czy Warszawa), jednak coraz prężniej rozwijają się również mniejsze ośrodki, takie jak Bydgoszcz czy Rzeszów.

Zobacz: Od pracownika szeregowego do menedżera – jak budować karierę?

Kierunki przyszłości

Stały rozrost rynku pracy w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu niewątpliwie powinien być brany pod uwagę przez osoby stojące przed wyborem edukacyjnej ścieżki. Rozkład procesów jakie są realizowane przez firmy outsourcingowe wskazuje, iż najbardziej przyszłościowe są kierunki studiów związane z usługami IT, finansowo-księgowymi oraz kadrowo-płacowymi. Profesje te łączą się z silnymi kompetencjami merytorycznymi oraz twardymi umiejętnościami, jednak sektor BPO/SSC kładzie równie mocny nacisk na kompetencje miękkie. Praca w grupie, samodzielność, przejmowanie inicjatywy, kreatywność to niewątpliwie cechy osobowości, które ułatwiają pracę w tej branży. Specyfika sektora sprawia, że konieczna jest również otwartość na zmiany i łatwość w dostosowaniu się do obsługi kolejnego nowego procesu - mówi Wiktor Doktór.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Filipczak-Zawadzka

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »