| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Wybór firmy outsourcingowej > Konkurencja na rynku outsourcingu

Konkurencja na rynku outsourcingu

Wraz z rosnącą popularnością oustsourcingu, automatycznie powstaje coraz więcej firm outsourcingowych, które konkurują ze sobą o każdego potencjalnego Klienta. Obecnie można już mówić o bitwie cenowej, którą toczą pomiędzy sobą firmy outsourcingowe.

Jakość i cena to dwa podstawowe elementy konkurencji. Zazwyczaj firmy outsourcingowe dążąc do zdobycia Klienta drastycznie obniżają swoje Wynagrodzenie. Niestety w ślad za tym automatycznie idzie obniżka poziomu świadczonych usług. Niższe przychody muszą być zrekompensowane obniżką kosztów i wymuszają zatrudnianie do obsługi gorszych fachowców. Jednocześnie, jak to często bywa działania polegające na zdobyciu jak największej liczby nowych klientów nie idą w parze z intensywnością rozwoju firmy outsourcingowej od wewnątrz. 

Cena jakości

Pozyskiwanie nowych Klientów wiąże się z równie intensywnym pozyskiwaniem nowych pracowników do realizacji danej usługi. Szybki rozwój firmy wymaga również odpowiedniego wdrożenia procedur w firmie, na co często już nie starcza czasu. Nie oszukujmy się nie można kupić Porsche za cenę Fiata. Jeśli dla kogoś ważny jest poziom usług, to wybór najtańszej firmy outsourcingowej wcześniej czy później musi okazać się porażką. Firmy tanie to firmy oszczędzające na wszystkim co tylko jest możliwe. A więc zatrudniające najtańszych na rynku, bardzo słabych merytorycznie pracowników, którzy siłą rzeczy nie będą w stanie świadczyć usług na najwyższym poziomie.

Zobacz: Outsourcing controllingu - porada

Firmy outsourcingowe, które oferują tanie usługi nie inwestują w swoich pracowników, nie wydają pieniędzy na szkolenia dla swoich pracowników zarówno w zakresie merytorycznym jak i w zakresie obsługi Klienta - patrzą krótkookresowo na swoich pracowników, których traktują przedmiotowo. Niestety wcześniej czy później pracownik odejdzie z takiej firmy, nie wytrzymując tempa narzuconych mu limitów obsługi określonej liczby osób. Źle wynagradzany pracownik będzie szukał nowych pracodawców, którzy są w stanie sprostać jego oczekiwaniom finansowym oraz docenić świadczoną pracę. Dlatego w firmach stosujących niskie ceny na oferowane przez siebie usługi jest bardzo duża rotacja pracowników.

Reasumując konkurencja na rynku firm outsourcingowych jest ogromna. Niestety wiele firm charakteryzuje niski poziom świadczonych usług, a pierwsze, złe doświadczenie może zniechęcić potencjalnych Klientów do wyboru tej formy współpracy.

Zobacz: Outsourcing controllingu - czy to możliwe?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Zawadzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »