| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Współpraca > Poznaj swojego konsultanta

Poznaj swojego konsultanta

Zapada decyzja o outsourcingu. Przeprowadzony zostaje research firm świadczących tego typu usługi. W końcu zostaje wyłoniona short lista firm – potencjalnych kandydatów do współpracy. Właśnie w tym momencie warto spróbować lepiej poznać firmę, z którą zamierzamy się związać.

 Po pierwsze – wizyta w biurze potencjalnego podwykonawcy. Dzięki niej będzie można sprawdzić jak funkcjonuje biuro i jak wygląda codzienność. To również dobry moment, żeby dopytać o szczegóły związane z zabezpieczeniami systemu IT oraz archiwizacją dokumentów. W końcu przecież przekazujemy outsourcerowi dostęp do danych pracowniczych, a te jak wiadomo podlegają ochronie danych osobowych. Warto więc zweryfikować czy będą w 100% bezpieczne.

Z drugiej strony to też dobry czas na poznanie osób, które w przyszłości będą delegowane do współpracy z nami. Nie od dziś wiadomo, że jednym z czynników decydującym o zadowoleniu ze współpracy jest zgranie na linii konsultant-klient. W czasie spotkania można także zapytać jakich klientów dotychczas obsługiwał oddelegowany do współpracy z nami specjalista. W zależności od tego czy klient posiada znaczny wolumen pracowników, czy też jest firmą z sektora MSP takie doświadczenie powinien posiadać konsultant.

Zobacz: Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część III

"Chemia" w biznesie

Poza osobistym spotkaniem, rzadko praktykuje się weryfikację CV danego konsultanta. W końcu za jego kwalifikacje gwarantuje firma zewnętrzna. Z drugiej strony warto pamiętać, że w codziennej wzajemnej współpracy i kontaktach bardzo ważna jest tzw. „chemia”, która ma niebagatelne znaczenie w systemie oceny jakości współpracy. Dlatego jeśli po okresie wdrożenia i wzajemnego poznawania kontakty nie będą się układały tak jak sobie życzy klient, nie bójmy się poprosić o zmianę osoby kontaktowej.

Jest to jedna z przewag współpracy z firmą zewnętrzną. W końcu jeśli zatrudnimy na etat w swojej firmie księgową, czy specjalistę ds. kadr i płac ich „wymiana” nawet jeśli po okresie próbnym nie wpisują się w naszą kulturę organizacyjną i dochodzi do konfliktów nie jest ani łatwa, ani tania. Oznacza bowiem konieczność rozwiązania umowy, a w konsekwencji rozpoczęcie nowej rekrutacji. W momencie, kiedy współpracujemy z firmą zewnętrzną sytuacja jest znacznie prostsza.

Zobacz: Wybór firmy outsourcingowej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Monika Wolska-Bryńska

Radca prawny w Departamencie Kontroli Podatkowych w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »