| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Współpraca > Poznaj swojego konsultanta

Poznaj swojego konsultanta

Zapada decyzja o outsourcingu. Przeprowadzony zostaje research firm świadczących tego typu usługi. W końcu zostaje wyłoniona short lista firm – potencjalnych kandydatów do współpracy. Właśnie w tym momencie warto spróbować lepiej poznać firmę, z którą zamierzamy się związać.

 Po pierwsze – wizyta w biurze potencjalnego podwykonawcy. Dzięki niej będzie można sprawdzić jak funkcjonuje biuro i jak wygląda codzienność. To również dobry moment, żeby dopytać o szczegóły związane z zabezpieczeniami systemu IT oraz archiwizacją dokumentów. W końcu przecież przekazujemy outsourcerowi dostęp do danych pracowniczych, a te jak wiadomo podlegają ochronie danych osobowych. Warto więc zweryfikować czy będą w 100% bezpieczne.

Z drugiej strony to też dobry czas na poznanie osób, które w przyszłości będą delegowane do współpracy z nami. Nie od dziś wiadomo, że jednym z czynników decydującym o zadowoleniu ze współpracy jest zgranie na linii konsultant-klient. W czasie spotkania można także zapytać jakich klientów dotychczas obsługiwał oddelegowany do współpracy z nami specjalista. W zależności od tego czy klient posiada znaczny wolumen pracowników, czy też jest firmą z sektora MSP takie doświadczenie powinien posiadać konsultant.

Zobacz: Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część III

"Chemia" w biznesie

Poza osobistym spotkaniem, rzadko praktykuje się weryfikację CV danego konsultanta. W końcu za jego kwalifikacje gwarantuje firma zewnętrzna. Z drugiej strony warto pamiętać, że w codziennej wzajemnej współpracy i kontaktach bardzo ważna jest tzw. „chemia”, która ma niebagatelne znaczenie w systemie oceny jakości współpracy. Dlatego jeśli po okresie wdrożenia i wzajemnego poznawania kontakty nie będą się układały tak jak sobie życzy klient, nie bójmy się poprosić o zmianę osoby kontaktowej.

Jest to jedna z przewag współpracy z firmą zewnętrzną. W końcu jeśli zatrudnimy na etat w swojej firmie księgową, czy specjalistę ds. kadr i płac ich „wymiana” nawet jeśli po okresie próbnym nie wpisują się w naszą kulturę organizacyjną i dochodzi do konfliktów nie jest ani łatwa, ani tania. Oznacza bowiem konieczność rozwiązania umowy, a w konsekwencji rozpoczęcie nowej rekrutacji. W momencie, kiedy współpracujemy z firmą zewnętrzną sytuacja jest znacznie prostsza.

Zobacz: Wybór firmy outsourcingowej

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Poza osobistym spotkaniem, rzadko praktykuje się weryfikację CV danego konsultanta.
Poza osobistym spotkaniem, rzadko praktykuje się weryfikację CV danego konsultanta.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Turek

analityk

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »