| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Wdrożenie outsourcingu > Outsourcing – moda czy metoda

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Skoro przez kilka lat sprawami kadrowymi zajmowała się księgowa, wykonując równocześnie swoje normalne obowiązki, i wszystko „jakoś” funkcjonowało, wynajmowanie firmy zewnętrznej tylko po to, aby zajęła się zagadnieniami kadrowo-płacowymi, wydaje się zbędnym luksusem.

Zobacz: Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Outsourcer we współpracy z firmą

Przyjmuje się, że zlecenie funkcji personalnej na zewnątrz wcale nie eliminuje kłopotów z zarządzaniem personelem. Menedżerowie nadal bowiem muszą wykonywać swoje kierownicze obowiązki. Równocześnie w przedsiębiorstwie powinna być osoba odpowiedzialna za kontakty z firmą outsourcingową. Monitorowanie usług realizowanych przez outsourcera, dostarczanie danych na temat zmieniających się uwarunkowań, przekazywanie informacji zwrotnych dotyczących współpracy – bez działań tego typu trudno wyobrazić sobie sukces outsourcingu. Ta konieczność bywa uważana przez kadrę kierowniczą wielu przedsiębiorstw za argument przeciwko zlecaniu zadań na zewnątrz. Outsourcing w gruncie rzeczy niczego nie załatwia – i tak będziemy musieli zajmować się sprawami personalnymi – ta opinia, choć rzadko wypowiadana głośno, jest obecna w sposobie myślenia osób zarządzających przedsiębiorstwami.

Jednakże wybierając outsourcing otrzymujemy szereg korzyści, niemożliwych do osiągnięcia w inny sposób, które w znacznym stopniu ułatwią zarządzanie najcenniejszymi zasobami firmy – kapitałem ludzkim.
Obserwując rozwój tej gałęzi biznesu trudno dziś nazywać „modą” rynek usług outsourcingowych, którego wartość szacuje się w milionach dolarów. Trudno także takim sformułowaniem trywializować znaczenie korzyści, które zyskują firmy korzystające z outsourcingu.

Zobacz: Powody dla których wybieramy outsourcing

Obecnie outsourcing to raczej metoda zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku, pozwalająca optymalizować działanie przedsiębiorstwa i wkładać cały wysiłek w jego rozwój. Mało kogo stać dzisiaj na szkolenie własnych służb finansowych czy kadrowych tak, by sprawnie poruszały się w gąszczu nieustannie zmieniających się przepisów z wielu dziedzin.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przyjmuje się, że zlecenie funkcji personalnej na zewnątrz wcale nie eliminuje kłopotów z zarządzaniem personelem.
Przyjmuje się, że zlecenie funkcji personalnej na zewnątrz wcale nie eliminuje kłopotów z zarządzaniem personelem.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Jurczyk

Pasjonat motoryzacji

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »