| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Wdrożenie outsourcingu > Outsourcing – moda czy metoda

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Skoro przez kilka lat sprawami kadrowymi zajmowała się księgowa, wykonując równocześnie swoje normalne obowiązki, i wszystko „jakoś” funkcjonowało, wynajmowanie firmy zewnętrznej tylko po to, aby zajęła się zagadnieniami kadrowo-płacowymi, wydaje się zbędnym luksusem.

Zobacz: Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Outsourcer we współpracy z firmą

Przyjmuje się, że zlecenie funkcji personalnej na zewnątrz wcale nie eliminuje kłopotów z zarządzaniem personelem. Menedżerowie nadal bowiem muszą wykonywać swoje kierownicze obowiązki. Równocześnie w przedsiębiorstwie powinna być osoba odpowiedzialna za kontakty z firmą outsourcingową. Monitorowanie usług realizowanych przez outsourcera, dostarczanie danych na temat zmieniających się uwarunkowań, przekazywanie informacji zwrotnych dotyczących współpracy – bez działań tego typu trudno wyobrazić sobie sukces outsourcingu. Ta konieczność bywa uważana przez kadrę kierowniczą wielu przedsiębiorstw za argument przeciwko zlecaniu zadań na zewnątrz. Outsourcing w gruncie rzeczy niczego nie załatwia – i tak będziemy musieli zajmować się sprawami personalnymi – ta opinia, choć rzadko wypowiadana głośno, jest obecna w sposobie myślenia osób zarządzających przedsiębiorstwami.

Jednakże wybierając outsourcing otrzymujemy szereg korzyści, niemożliwych do osiągnięcia w inny sposób, które w znacznym stopniu ułatwią zarządzanie najcenniejszymi zasobami firmy – kapitałem ludzkim.
Obserwując rozwój tej gałęzi biznesu trudno dziś nazywać „modą” rynek usług outsourcingowych, którego wartość szacuje się w milionach dolarów. Trudno także takim sformułowaniem trywializować znaczenie korzyści, które zyskują firmy korzystające z outsourcingu.

Zobacz: Powody dla których wybieramy outsourcing

Obecnie outsourcing to raczej metoda zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku, pozwalająca optymalizować działanie przedsiębiorstwa i wkładać cały wysiłek w jego rozwój. Mało kogo stać dzisiaj na szkolenie własnych służb finansowych czy kadrowych tak, by sprawnie poruszały się w gąszczu nieustannie zmieniających się przepisów z wielu dziedzin.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przyjmuje się, że zlecenie funkcji personalnej na zewnątrz wcale nie eliminuje kłopotów z zarządzaniem personelem.
Przyjmuje się, że zlecenie funkcji personalnej na zewnątrz wcale nie eliminuje kłopotów z zarządzaniem personelem.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »