| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Wdrożenie outsourcingu > Polska liderem outsourcingu

Polska liderem outsourcingu

Polska jest liderem outsourcingu w Europie Środkowo-Wschodniej. I pomimo, że outsourcing wywodzi się z Indii, to właśnie Polska staje się jednym z najważniejszych centrów outsourcingowych na świecie. Trzymamy się w ścisłej czołówce obok, wspomnianych już Indii oraz Brazylii, Chin i Filipin.

Zjawisko outsourcingu nie jest w Polsce zupełnie nowe, pojawiło się w naszym kraju już w latach 90-tych XX wieku, ale okres wzmożonego zainteresowania i rozwoju przypada dopiero na rok 2010 i trwa nieprzerwanie do dziś. Tyle w temacie teorii outsourcingu.

A jak wygląda praktyka i ile korzyści z outsourcingu może mieć polska Mała Firma?

Obserwując rynek wnikliwie szybko dojdziemy do bardzo pozytywnych wniosków. Po pierwsze dla osób zainteresowanych tą branżą, czyli specjalistów, managerów, jak i osób szukających dopiero doświadczenia, praca na pewno się znajdzie. Gdy przyjrzymy się statystykom, liczba osób zatrudnionych w tym sektorze przekroczyła już 100 tyś i stale rośnie. Po drugie, co okaże się bardzo istotne z punktu widzenia zleceniodawcy, czyli małej firmy, w Polsce możemy znaleźć partnerów, którzy są wyspecjalizowani w bardzo wąskich i trudnych dziedzinach biznesu i skorzystać z ich fachowej wiedzy, know-how i zasobów ludzkich. Specjalizacja firm świadczących usługi outsourcingowe wiąże się ze wzrostem ich przydatności w biznesie, jak również z dostosowaniem oferty także do mniejszych podmiotów rynkowych, które do tej pory nie były dostrzegane. Rynek usług outsourcingowych staje się coraz bardziej konkurencyjny, dzięki czemu profesjonalne usługi dostępne są w coraz lepszej jakości.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Małe przedsiębiorstwa skorzystają najwięcej

Bardzo ważny z punktu widzenia małych firm jest właśnie fakt, że specjalistyczne usługi outsourcingowe są coraz bardziej popularne, a dzięki temu bardziej dostępne. Firmy zajmujące się outsourcingiem wybierają coraz węższe dziedziny biznesu, stale podnoszą swoje kompetencje, przez co podwykonawcom można zlecić już nie tylko proste usługi, np. ochroniarskie, czystościowe, ale również bardziej złożone, takie jak marketing, sprzedaż czy nawet działalność badawczo – rozwojową. Rynek usług outsourcingowych rozwija się, w efekcie staje się więc przyjazny dla małych firm. Dla przykładu usługi typu call center do niedawna wykorzystywane były głównie do obsługi sprzedaży w sektorze bankowym czy telekomunikacji przez międzynarodowe korporacje. Obecnie małe organizacje mogą z sukcesem wydzielić na zewnątrz obsługę sprzedażową. To ważne, że w dzisiejszych czasach opłaca się wydzielić obsługę nawet bardzo małych projektów wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym.

Outsourcing druku w firmie

Outsourcing teraz też dla najmniejszych

W małych organizacjach problemem jest pozyskanie wysoko wykwalifikowanej kadry z zakresu

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Arletta Bolesta

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »