| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Wdrożenie outsourcingu

Polska liderem outsourcingu

Aktualizacja: 24.01.2014

Polska jest liderem outsourcingu w Europie Środkowo-Wschodniej. I pomimo, że outsourcing wywodzi się z Indii, to właśnie Polska staje się jednym z najważniejszych centrów outsourcingowych na świecie. Trzymamy się w ścisłej czołówce obok, wspomnianych już Indii oraz Brazylii, Chin i Filipin. »

Outsourcing controllingu - porada

Aktualizacja: 04.11.2011

Outsourcing controllingu jest chyba najbardziej skomplikowanym obszarem współpracy wykorzystującej zasoby firmy zewnętrznej. Przyczynami są specyfika zagadnień controllingu i rachunkowości zarządczej oraz większe znaczenie właściwego procesu wdrażania outsourcingu wpływających na sukces kooperacji pomiędzy przedsiębiorstwem a dostawcą usług. »

Outsourcing controllingu - czy to możliwe?

Aktualizacja: 04.11.2011

Znalezienie partnera, który zajmuje się controllingiem nie należy do prostych zadań. Czy outsourcing controllingu jest w ogóle możliwy? »

Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Aktualizacja: 04.11.2011

Outsourcing ze wszystkimi korzyściami jakie niesie dla przedsiębiorstwa dynamicznie rozwija się na Świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wdrażając outsourcing należy pamiętać o kilku zasadach dobrego zarządzania zmianą. »

Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Aktualizacja: 04.11.2011

Patrząc na rynek firm, które prowadzą działalność szkoleniową dla swoich pracowników, łatwo jest odnieść wrażenie, że można go podzielić na dwie części : te firmy, które korzystają z outsourcingu i te, które nie korzystają. Powody zastosowania jednego i drugiego modelu działania są bardzo różne, począwszy od negatywnych (lub bardzo pozytywnych) doświadczeń z zewnętrznymi dostawcami, poprzez skalę działania przedsiębiorstwa, aż po aspekty czysto finansowe oczywiście. Kluczowe pytanie związane z outsourcingiem szkoleń nie powinno jednak brzmieć : „korzystać czy nie z outsourcingu? »

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część III

Aktualizacja: 04.11.2011

Elastyczność działania klienta to jeden z elementów, które wpływają na decyzję o outsourcingu. Innym z ważnych punktów jest również elastyczność rozwiązań, które mogą być zaproponowane i wprowadzone przez zewnętrznego dostawcę. Dzięki temu przedsiębiorstwo, w szybko zmieniającej się sytuacji rynkowej, nie jest przypisane do jednego, sztywnego, schematu działania, a może korzystać z elastycznych i dopasowanych do niego rozwiązań, jak również może w każdej chwili zmienić ustalony schemat działania na nowy. »

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Aktualizacja: 04.11.2011

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające. »

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część I

Aktualizacja: 04.11.2011

Po raz kolejny konkurencyjność …Argument, który pojawia się w przypadku praktycznie każdego nowego narzędzia zarządzania wprowadzanego do przedsiębiorstwa. Stąd prawdopodobnie już nieco wyeksploatowany. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo młody rynek outsourcingu funkcji szkoleniowej na świecie (w Stanach Zjednoczonych pierwsze wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie rozpoczęły działalność w połowie lat 2000) i raptem pierwsze kroki w Polsce, samo założenie budowania konkurencyjności w oparciu o zewnętrzny dział szkoleń jest jak najbardziej zasadne. Jeżeli większość firm jeszcze nie korzysta z takiego rozwiązania, te, które jako pierwsze się na nie zdecydują, mogą bardzo szybko zaobserwować jego pozytywne efekty. »

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Aktualizacja: 04.11.2011

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej. »

Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

Aktualizacja: 04.11.2011

Controlling to narzędzie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy. Przekonuje się o tym coraz więcej firm z sektora MSP. »

Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Aktualizacja: 04.11.2011

Coraz częściej spotykamy się z centralizacją księgowości grup kapitałowych w formie outsourcingu. Istotnym zagadnieniem z jakim musi zmierzyć się firma outsourcingowa w przypadku obsługi tego typu podmiotów jest uwzględnienie w zakresie swoich działań właściwej dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi. Poniższy artykuł opisuje meandry podatkowe transakcji z podmiotami powiązanymi. »

Outsourcing uslug w branzy CFM

Aktualizacja: 04.11.2011

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym? »

Outsourcing branżowy – kadry i płace na wyższej uczelni

Aktualizacja: 04.11.2011

Wymagania stawiane aktualnie przed firmami outsourcingowymi przez klientów to przede wszystkim dopasowanie poziomu i zakresu usług do konkretnej specyfiki branży, przedsiębiorstwa i doskonała znajomość procesów klienta. Coraz mniej firm może i chce sobie pozwolić na koszt i ryzyko „uczenia się ich organizacji” przez firmę outsourcingową w początkowym okresie współpracy. »

Trendy w outsourcingu finansów

Aktualizacja: 04.11.2011

Outsourcing księgowości, finansów, płac i kadr to pojęcia w Polsce powszechnie znane. Zdecydowana większość małych i średnich firm optymalizuje koszty działania zlecając te procesy właśnie firmom zewnętrznym. Dynamicznie rozwija się także rynek dostawców usług outsourcingu w zakresie finansów oraz tzw payroll i hr. To rynek firm księgowych, doradczych, w tym zarówno grono kilku tysięcy polskich firm księgowych, jak i coraz liczniejsza grupa zagranicznych firm doradczych i centrów księgowych znajdujących swoje miejsce na polskim rynku. »

Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Aktualizacja: 04.11.2011

Każdy, kto w codziennej pracy korzysta z Internetu zdaje sobie doskonale sprawę, że nie wszystkie informacje tam zawarte można uznać za 100% wiarygodne. Jednak przy wyborze partnera outsourcingowego, którego najczęściej nie wybiera się do współpracy na miesiąc czy dwa, a na lata warto posiłkować się wieloma źródłami informacji, które pomogą nam wybrać optymalnego dostawcę. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Weronika Sierant

HR Manager w firmie Smart MBC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »