| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Słownik > Dostawcy outsourcingu

Dostawcy outsourcingu

Firmy świadczące usługi outsourcingowe.

Uwzględniając podział podmiotów w procesie outsourcingowym proponujemy następującą klasyfikację według stopnia złożoności łańcucha wartości oraz zakresu którego dotyczą:

1. Usługi proste – usługi polegające na przekazaniu zadań, które mogą być realizowane w dowolny sposób i należą do grupy funkcji/zadań ubocznych tzn. nie mają bezpośredniego wpływu na realizację celów organizacji (np. sprzątanie, ochrona mienia, dostawa materiałów biurowych itp.)

2. Usługi outtaskingu polegają na przekazaniu konkretnych aktywności /zadań jako elementu procesu do wykonania podmiotowi zewnętrznemu (np. – wykonywanie backup-ów oprogramowania, drukowanie dokumentów, zebranie kandydatów na nowych pracowników, usługi telefoniczne, wprowadzanie danych, digitalizacja dokumentów).

3. Usługi outsourcingu selektywnego – polegają głównie na świadczeniu usług dotyczących kompletnych procesów operacyjnych (np. hosting aplikacji, proces windykacji, naliczanie wynagrodzeń pracowników, help-desk, obsługa korespondencji przychodzącej, usługi sieciowe, serwerowe, zarządzanie stacjami roboczymi, jak i dostępem i zarządzaniem bazami danych)

4. Usługi outsourcingu procesów biznesowych (BPO, BPM) – usługi przekazania procesów biznesowych do realizacji przez firmę zewnętrzną , które mają charakter strategiczny, gdyż oddziaływują na całą organizację, są krytyczne z punktu widzenia prowadzonego biznesu (aczkolwiek nie stanowią kluczowych kompetencji związanych z podstawowa działalnością i przewagą na rynku z nich wynikającą) oraz wspierają realizację jej podstawowych celów (np. – zarządzanie centrum danych, obsługa finansowo-księgowa, obsługa HR, zarządzanie flotą, obsługa klienta oraz działań marketingowych outsourcing kanałów sprzedaży, obsługa call center, zarządzanie programami lojalnościowymi)

5. Usługi outsourcingu strategicznego - dotyczą zwykle całych funkcji realizowanych w korporacji i polegają na zasadniczej zmianie w sposobie realizacji tej funkcji włączając jej rolę w organizacji, z równoczesnym wydzieleniem istotnych procesów tej funkcji do realizacji przez firmę zewnętrzną. (np. Outsourcing HR, Outsourcing IT, Outsourcing F&A) Jednym z typów outsourcingu strategicznego jest outsourcing transformacyjny, polegający na przejęciu pełnej odpowiedzialności za cały dział, czy departament z jednoczesną restrukturyzacją i przebudowaniem wszystkich operacji i procesów występujących w jego ramach.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Cyran

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »