REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Problemy we współpracy – jak je rozwiązywać?

Dominika Chybowska - FPA Group
W konflikcie pomiędzy dostawcą usług (outsourcerem) a klientem, ważne jest by przedstawiciel firmy zewnętrznej nie ignorował sygnałów płynących od przedstawicieli klienta.
W konflikcie pomiędzy dostawcą usług (outsourcerem) a klientem, ważne jest by przedstawiciel firmy zewnętrznej nie ignorował sygnałów płynących od przedstawicieli klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Czy tego chcemy, czy nie miejsce pracy jest jednym z najbardziej konfliktogennych środowisk w jakich funkcjonujemy. Prędzej, czy później może wystąpić konflikt, czy to pomiędzy pracownikami, czy też pomiędzy pracownikiem i jego przełożonym, dostawcą usługi a klientem.

Co zrobić w sytuacji pojawienia się „problemu”

  • Rozpoznać konflikt i nazwać go – to pierwsza i decydująca faza, należy dokładnie określić konflikt, który trzeba wspólnie rozwiązać.
  • Znaleźć możliwe rozwiązania - kluczem do tego etapu jest względnie duża ilość możliwych rozwiązań. Należy zastanowić się wspólnie nad możliwościami, nie należy oceniać żadnego pomysłu.
  • Wybrać najlepsze rozwiązanie – przenegocjować wszystkie możliwe rozwiązania i wybrać najlepsze dla obu stron konfliktu.
  • Wykonać powzięte decyzje – gdy już rozwiązanie zostało przyjęte pozostaje dokładnie rozpracować szczegóły, należy ustalić kto i co wykona, oraz terminy wykonania poszczególnych etapów.
  • Późniejsza ocena krytyczna – nie wszystkie rozwiązania okazują się dobre. Licząc się z tym musimy niejednokrotnie dopytywać się kontrahentów czy nadal zgadzają się z powziętymi postanowieniami.

Zobacz: Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

REKLAMA

REKLAMA

W konflikcie pomiędzy dostawcą usług (outsourcerem) a klientem, ważne jest by przedstawiciel firmy zewnętrznej nie ignorował sygnałów płynących od przedstawicieli klienta. Nie zapominajmy, że niejednokrotnie mottem firm outsourcingowych jest odpowiedzialne wspieranie ich klientów. Mając to na uwadze, warto wyraźnie zaznaczyć, iż dostrzega się konflikt i zamierza się nim zająć. Należy wysłuchać opinii i powziąć stosowne działania, mające na celu monitorowanie wdrażanego rozwiązania, wybranego przez strony konfliktu. Jeśli wybrane rozstrzygnięcie sporu nie sprawdza się – zwyczajnie nie działa w praktyce – należy szukać innego rozwiązania.

Przyczyn konfliktów może być wiele. I w zależności od tego jakie one są, odpowiednia powinna być reakcja. Dzięki skutecznemu zarządzaniu konfliktem, wszelkie spory i konfrontacje będą jedynie stymulującymi rozwój przystankami firmy na drodze do idealnej współpracy z klientami.

Zobacz serwis: Rozwiązywanie problemów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA