| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Negocjacja umowy > Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Najważniejszą kwestią jest zidentyfikowanie potrzeb, czyli dokładne określenie na jakie produkty lub usługi w danym momencie występuje zapotrzebowanie. Określenie tej potrzeby jest podstawą do podjęcia dalszych działań. 

Po dokonaniu analizy rynku należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego kontrahenta. Dokonując wyboru potencjalnego kontrahenta należy przeprowadzić dokładną selekcję, dzięki której możliwe będzie wyłonienie najbardziej konkurencyjnego dostawcy usług. Każdej firmie zależy, aby przyszły kontrahent był firmą, która posiada wysoką pozycję na rynku, oferuje najwyższej jakości usługi oraz konkurencyjną ofertę cenową - ale jak sprawdzić, który w pełni sprosta wszystkim wymaganiom?

Zobacz: Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Oferta kontrahenta

Pierwszym poziomem wyboru kontrahenta jest zazwyczaj oferta, która powinna dostarczyć szczegółowych informacji dotyczących świadczonych usług. Każda profesjonalna oferta powinna zawierać: wyszczególniony zakres usług standardowych oraz usług dodatkowych. Należy bardzo starannie przyjrzeć się pakietowi usług oferowanemu przez outsourcera, zwłaszcza na etapie porównywania ofert zdarza się, że dana usługa u jednego outsourcera jest usługą standardową zaś u innego dodatkową a co się z tym wiąże dodatkowo płatną. Informację o współpracy oraz cennik z zakresu tych usług a także informację o usługodawcy wraz z numerami telefonów i/lub adresami kontaktowymi do kompetentnych osób, które mogą udzielić odpowiedzi na ewentualne, dodatkowe pytania. 

Warto zwrócić także uwagę czy przygotowana przez firmę oferta uwzględnia wszystkie oczekiwania a także czy została przygotowana na czas i nie zawiera błędów. W przypadku, gdy na etapie ofertowania potencjalny klient otrzymuje niekompletne informacje czy też oferta przygotowana jest niestarannie bądź niechlujnie można wnioskować, że współpraca z dostawcą usługi będzie wyglądała niestety podobnie.

Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy. Oznacza, to że outsourcer posiada doświadczenie w rozwiązywaniu problemów danej branży. Kolejnym punktem, który powinien znaleźć się w ofercie to referencje. Warto podjąć bezpośredni kontakt z konkretną firmą obsługiwaną przez outsourcera, dzięki temu można będzie zweryfikować terminowość, rzetelność oraz poziom świadczonych usług. 

Przed rozpoczęciem współpracy warto także złożyć wizytę potencjalnemu dostawcy, ale o tym jak powinno przebiegać spotkanie i na co zwrócić uwagę dowiedzą się Państwo z kolejnych publikacji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »