| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Negocjacja umowy > Standard a usługi dodatkowe – na co zwracać uwagę w ofercie outsourcingu

Standard a usługi dodatkowe – na co zwracać uwagę w ofercie outsourcingu

Polityka cenowa firm outsourcingowych opiera się na niskiej cenie podstawowej za standardowy pakiet usług. Wszelkie usługi dodatkowe są natomiast kalkulowane
w oparciu o wyższe stawki godzinowe.Wybierając outsourcera należy zwrócić uwagę co oferuje nam "w pakiecie", a za co dodatkowo zapłacimy.

Warto zapisać w umowie możliwe usługi towarzyszące, tzw. Usługi dodatkowe i koniecznie określić stawkę ryczałtową, którą klient będzie płacił za te dodatkowe usługi. Inną ważną korzyścią wynikającą z wynagrodzenia kwotowego jest możliwość zabudżetowania i zaplanowania pełnych kosztów. Jest to bardzo istotne,
np. w sytuacji przygotowania druków dotyczących kapitału początkowego.

Przy zawieraniu umowy klient może również zdecydować się na stawki godzinowe za dodatkowe usługi, np. za przygotowanie niestandardowego raportu. Decydując się na takie rozwiązanie trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że weryfikacja czasu potrzebnego na wykonanie dodatkowego zlecenia jest praktycznie niemożliwa. Wówczas pozostaje tylko mieć ufność w uczciwość dostawcy, który nie będzie żądał za swoją pracę zawyżonego wynagrodzenia.

Zobacz: Outsourcing uslug w branzy CFM

Dopłata za rozliczenie PIT-u

W przypadku outsourcingu kadrowo-płacowego, usługami dodatkowo płatnymi może być np. wystawianie PIT-11 lub PIT-8B, przygotowanie korekt deklaracji do ZUS
i Urzędu Skarbowego z winy Zleceniodawcy, przygotowanie niestandardowych raportów (np. rezerw na odprawy emerytalne). Jeśli w momencie zawierania umowy dokona się odpowiednich zapisów odnośnie przedmiotu umowy, (np. wspomniane zaświadczenia i druki wchodzą w skład wynagrodzenia podstawowego), uniknie w przyszłości dodatkowych kosztów.

Zdarza się, że analogicznie do założeń umowy obie strony mogą mieć odmienny pogląd co do zakresu świadczonych usług. Często dochodzi do sytuacji, kiedy jedna ze stron uważa jakąś część prac za standard a druga pobiera za to dodatkowe opłaty. Warto w związku z tym poświęcić więcej czasu na sporządzenie szczegółowej specyfikacji usług wraz z zestawieniem cen. Wiąże się to ściśle również z podziałem obowiązków usługodawcy i klienta.

Zobacz serwis: Wdrożenie outsourcingu

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przy zawieraniu umowy klient może również zdecydować się na stawki godzinowe za dodatkowe usługi, np. za przygotowanie niestandardowego raportu.
Przy zawieraniu umowy klient może również zdecydować się na stawki godzinowe za dodatkowe usługi, np. za przygotowanie niestandardowego raportu.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Pałucki Trusiński Hermelin

Kompleksowa obsługa przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »