| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Negocjacja umowy > Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.

Mimo tego, że umowy outsourcingowe mogą różnić się konkretnymi sformułowaniami, zawsze zbudowane są według określonego schematu i powinny zawierać następujące elementy takie jak: datę rozpoczęcia współpracy, zakres usług oraz miejsce ich świadczenia, zasady współpracy, grono osób kontaktowych, odpowiedzialność stron, kwestie poufności, wynagrodzenie dla dostawcy, okres wypowiedzenia umowy oraz tryb jej rozwiązania.

Zobacz: Outsourcing uslug w branzy CFM

Zdarza się jednak, że w zawieranych kontraktach zdarzają się błędy. Do najczęściej popełnianych zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer. Brak wyszczególnienia usług podstawowych, które powinny być realizowane w ramach podstawowej ceny, oraz usług dodatkowych, naraża Klienta na ponoszenie dodatkowych kosztów. Równie niekorzystnie na wzajemną współpracę wpływa brak jasno określonych zasad współpracy i komunikacji, co zazwyczaj skutkuje niezadowoleniem z dostarczanej przez outsourcera usługi.

Często w umowach niesłusznie zostaje pominięta klauzula zabezpieczająca strony przed wzajemnym „podkupywaniem” sobie pracowników.
Podpisując umowę warto także zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia umowy – zbyt długi uniemożliwia sprawne jej rozwiązanie z nierzetelnym dostawcą, a zbyt krótki może skutkować problemami w sprawnym przejęciu outsourcowanej dziedziny przez nowego dostawcę.

Zobacz serwis: Negocjacja umowy

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Do najczęściej popełnianych błędów zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer.
Do najczęściej popełnianych błędów zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

RT Tax Poland

Założona w 2000 roku firma jest obecnie jednym ze światowych liderów. Oferuje usługi zwrotu podatku dla osób, które pracowały za granicą. RT Tax posiada około 400 przedstawicielstw w 40 krajach na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK