| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Negocjacja umowy > Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.

Mimo tego, że umowy outsourcingowe mogą różnić się konkretnymi sformułowaniami, zawsze zbudowane są według określonego schematu i powinny zawierać następujące elementy takie jak: datę rozpoczęcia współpracy, zakres usług oraz miejsce ich świadczenia, zasady współpracy, grono osób kontaktowych, odpowiedzialność stron, kwestie poufności, wynagrodzenie dla dostawcy, okres wypowiedzenia umowy oraz tryb jej rozwiązania.

Zobacz: Outsourcing uslug w branzy CFM

Zdarza się jednak, że w zawieranych kontraktach zdarzają się błędy. Do najczęściej popełnianych zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer. Brak wyszczególnienia usług podstawowych, które powinny być realizowane w ramach podstawowej ceny, oraz usług dodatkowych, naraża Klienta na ponoszenie dodatkowych kosztów. Równie niekorzystnie na wzajemną współpracę wpływa brak jasno określonych zasad współpracy i komunikacji, co zazwyczaj skutkuje niezadowoleniem z dostarczanej przez outsourcera usługi.

Często w umowach niesłusznie zostaje pominięta klauzula zabezpieczająca strony przed wzajemnym „podkupywaniem” sobie pracowników.
Podpisując umowę warto także zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia umowy – zbyt długi uniemożliwia sprawne jej rozwiązanie z nierzetelnym dostawcą, a zbyt krótki może skutkować problemami w sprawnym przejęciu outsourcowanej dziedziny przez nowego dostawcę.

Zobacz serwis: Negocjacja umowy

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Do najczęściej popełnianych błędów zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer.
Do najczęściej popełnianych błędów zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »