| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Prawo > Odszkodowania > Odszkodowania prywatne > Prawa pasażerów na kolei

Prawa pasażerów na kolei

Często nie wiemy, jakie prawa przysługują nam jako pasażerom kolei. Znajomość tych uprawnień pomoże nam radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach, a nie raz uchroni przed oszustwem. Co powinien wiedzieć pasażer pociągu?

Zwrot niewykorzystanego biletu

Czy podróż służbową wlicza się do czasu pracy?

Prawo przewozowe pozwala na zmianę lub odstąpienie od umowy przewozu, którą pasażer zawiera z przewoźnikiem poprzez zakup biletu. Podróżnemu odstępującemu od umowy, przysługuje zwrot kwoty, którą zapłacił za bilet, po potrąceniu z niej pewnej części (odstępnego). Przewoźnik dokonuje jednak potrącenia tylko wtedy, gdy to nie z jego winy pasażer nie skorzystał z przewozu. Co do zasady, bilet można oddać do godziny planowanego odjazdu pociągu. Trzeba jednak zaznaczyć, że termin ten może być liczony na wiele sposobów w zależności od biletów, rodzajów pociągu czy kanałów sprzedaży. Szczegółowych informacji należy więc zawsze szukać w regulaminach przewozowych danej spółki, regulaminach internetowej sprzedaży czy warunkach danej promocji. W przypadku biletów bez rezerwacji miejsc, ważnych przez cały dzień, zwrotu możemy dokonać do końca dnia.

Bilet jest ważny do 20.07.2014 r., możemy więc go zwrócić do godziny 23:59 20.07.2014 r.

Gdy na bilecie napisano, że jest on ważny przez godzinę, zwrotu pieniędzy można zażądać do upływu tego czasu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Biuro rachunkowe PROGRES s.c.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »