| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Rynek wtórny > Używane domy nie chcą się sprzedawać

Używane domy nie chcą się sprzedawać

Używane domy nie chcą się sprzedawać – w 2011 roku zainteresowanie rynkiem wtórnym było niewielkie. Sprzedaż używanego domu to dla właścicieli duże wyzwanie.

Ceny domów

Na wtórnym rynku sprzedaży domów przeważają ceny w przedziale 250–500 tys. zł. Łącznie 55% dokonanych transakcji dotyczyło domów w cenie poniżej 500 tys. zł. Jedna na dziesięć transakcji była droższa niż milion.

– W przypadku Poznania i okolic nie sprzedaje się praktycznie nic w cenach powyżej 650 tys. zł. Najpopularniejszy jest przedział 300–650 tys. zł i właśnie w tych ramach dochodzi do największej liczby transakcji. – mówi Wojciech Bukalski, dyrektor biura Metrohouse & Partnerzy w Poznaniu.

Zobacz także: Euro 2012 – wynajem mieszkania: jakie ceny?

Ile sprzedający czekają na transakcję?

Średni czas sprzedaży domu jest prawie dwukrotnie dłuższy niż czas sprzedaży używanego mieszkania i wynosi obecnie 180 dni. Co dziesiąty dom sprzedał się po czasie dłuższym niż rok. To transakcje zrealizowane, ale nie brakuje ofert, które nie znajdują kupców przez ponad 2 lata mimo obniżek cen.

– Rekordzistą w długości sprzedaży był segment w Józefosławiu, którego właściciele czekali na transakcję 3,5 roku. – mówi Piotr Kerner.

W tym przypadku nie obyło się bez negocjacji w wysokości nawet 10% ceny ofertowej. Zdarzały się także obniżki na poziomie ponad 20% (szczególnie w ofertach, które długo nie znajdywały nabywców).

Kupujący wolą miasto

Pośrednicy obserwują trend powrotu do miasta osób, które kilka lat temu uciekały poza jego granice.

– Wyraźnie widać odwrócenie trendu. Klienci, którzy jeszcze do niedawna decydowali się na zakup domów za Warszawą, dziś zwracają się do nas o pomoc przy ich sprzedaży, nosząc się z zamiarem powrotu do miasta. – mówi Silwana Piotrowicz, dyrektor oddziału Metrohouse w Warszawie.

Zmiana trendu to m.in. wynik problemów komunikacyjnych związanych z pokonywaniem trasy do pracy oraz brak rozwiniętej infrastruktury w miejscu zamieszkania.

Zobacz także: 50 zł za jeden dzień ogrzewania domu?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK