| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Marvipol oddzieli motoryzację od działalności deweloperskiej

Marvipol oddzieli motoryzację od działalności deweloperskiej

Marvipol przedstawił politykę dywidendową do 2020 r. Zgodnie z planami Marvipol podzieli się na dwa podmioty: segment motoryzacyjny oraz deweloperski.

Po podziale Marvipolu na dwa podmioty segment motoryzacyjny będzie wypłacał docelowo 80 proc. skonsolidowanego zysku netto, a segment deweloperski wypłaci dywidendę począwszy od zysku za '18 - podał Marvipol w komunikacie.

Formalnie podział Marvipolu ma nastąpić w połowie 2017 roku. Oba podmioty mają być notowane na warszawskiej giełdzie.

Po podziale segment motoryzacyjny będzie wypłacał w formie dywidendy docelowo 80 proc. skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, oczyszczonego z wpływu pozytywnych zdarzeń jednorazowych.

Za rok 2016 zarząd segmentu motoryzacyjnego Marvipolu chce przeznaczyć na dywidendę 40 proc. zysku. W kolejnych latach procent przeznaczany na dywidendę ma rosnąć po 10 proc., aż do osiągnięcia docelowego poziomu 80 proc. za rok 2020.

W segmencie deweloperskskim celem strategicznym jest podniesienie wolumenu sprzedaży mieszkań, przy jednoczesnym kontynuowaniu działalności w obszarze logistyczno-magazynowym.

"W ocenie zarządu dopiero realizacja w/w celów umożliwi dyskusję nad wypłatą dywidendy z zysku segmentu deweloperskiego, a więc nie wcześniej niż w oparciu o wyniki za 2018 rok" - napisano w komunikacie Marvipolu.

Źródło: PAP

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Marvipol oddzieli motoryzację od działalności deweloperskiej. /fot. Fotolia
Marvipol oddzieli motoryzację od działalności deweloperskiej. /fot. Fotolia

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK