| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Jakie działania marketingowe podejmują deweloperzy?

Jakie działania marketingowe podejmują deweloperzy?

Nowe osiedla promowane są w filmach i w serialach, jednak najczęściej deweloperzy reklamują się na billboardach i w gazetach. Działania marketingowe deweloperów wychodzą poza minimum, mają zapewnić szybki zwrot z inwestycji i sprawić, by do dewelopera ustawiła się kolejka. Jak to działa w Polsce?

Reklama branży deweloperskiej opiera się na tych samych narzędziach, co każda inna, z tą różnicą, że wymaga zmiany podejścia. Specyfika produktu wyznacza kierunek działań. Jedna inwestycja ma czasami 50 mieszkań, a każdy utracony klient, to przynajmniej kilkaset tysięcy straty.

Kryteria doboru narzędzi marketingowych

Promocja inwestycji oczywiście rządzi się swoimi prawami. Na decyzję zakupową klientów wpływa dużo więcej czynników, a proces sprzedaży pokrywa się czasowo z budową nowego osiedla. Dobór narzędzi i prawidłowe określenie grupy docelowej – to podwaliny udanej kampanii. Pytanie: na czym deweloperzy opierają marketing inwestycji?

Zobacz także: Kiedy jest dobry czas na kupno mieszkania?

Billboard i rozkładówka w gazecie – to popularne punkty budżetu reklamowego deweloperów.

– Deweloper powinien ustalić pewne progi dla osiąganych efektów oraz dobrze dobrać narzędzia do wizerunku inwestycji oraz grupy celowej, zanim stwierdzi, że coś działa. – podkreśla Jan Czerniawski z PPW Group.

O efektywności np. ulotki informującej o obniżce cen mieszkań decyduje specyfika rynku. Ma na nią wpływ chociażby uzyskanie kredytu mieszkaniowego.

Kierunek rozwoju promocji deweloperów

Polska reklama inwestycji albo jest prosta jak w latach 90., albo agresywnie uderza w niekonwencjonalne tony – od efekciarstwa ważniejszy jest przecież efekt. Zachodni deweloperzy stawiają na konsekwencję i wydajność działań marketingowych. Przykładem może być londyński apartamentowiec w starej elektrowni: Battersea Power Station. Zabytkowa inwestycja wpisała się w nurt modern retro połączonego z industrialnym klimatem. Wygrała dobra idea i jej sprzedaż – dopracowana w każdym calu.

Zobacz także: Mieszkanie od dewelopera okiem właściciela – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nie brakuje też polskich inwestycji opartych na historii miejsca. Nowa Papiernia powstaje w jednej z najpiękniejszych dzielnic Wrocławia, w dziewiętnastowiecznym budynku. Wizja ożywienia ciekawego miejsca to częsty zabieg, ale zwykle dotyczy ekskluzywnych inwestycji.

Zobacz także: Deweloperzy nadal stosują niedozwolone klauzule umowne

Poza tym deweloperzy coraz odważniej sięgają po nietypowe rozwiązania. W 2010 r. inwestycja Milenia Fort pojawiło się w grze, a dokładnie w symulatorze jazdy. Przyszli kierowcy mogli uczyć się zasad ruchu drogowego na przykładzie krakowskiego osiedla. Inny przykład to prezentacja w filmie. Akcja promocyjna warszawskich rezydencji Ventana objęła „Wojnę polsko-ruską”, a Aura Park gra w serialu „Na wspólnej”.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Ekspert:

PPW Group

PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Nieruchomości. Fot. Fotolia
Nieruchomości. Fot. Fotolia

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »