| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Ustawa deweloperska a prospekt informacyjny – czy wszyscy klienci go otrzymują?

Ustawa deweloperska a prospekt informacyjny – czy wszyscy klienci go otrzymują?

Ustawa deweloperska obowiązuje już prawie rok. Narzuca ona deweloperom wiele obowiązków, w tym także obowiązek przekazania każdemu inwestorowi prospektu informacyjnego na temat prowadzonej inwestycji. Jak jest w praktyce, czy wszyscy klienci go otrzymują?

Czym jest prospekt informacyjny?

Prospekt informacyjny jest dokumentem, który musi zawierać pewne podstawowe dane. Między innymi pełne informacje o gruncie, na którym powstaje przedsięwzięcie, o kupowanym lokalu mieszkalnym, a także dotychczasowych dokonaniach dewelopera i  zamierzonym sposobie finansowania inwestycji. Oczywiście nie może w nim zabraknąć również takich informacji, jak dokładna powierzchnia nieruchomości, cena za metr kwadratowy oraz opis standardu wykończenia lokalu. Istotna dla klientów jest również kwestia drogi dojazdowej czy miejsc postojowych. Zapytani przez nas deweloperzy okazali się świadomi obowiązku dostarczenia takich informacji. 

Zobacz także: Ustawa deweloperska – korzyści dla kupujących

W związku z tym, że Nowe Centrum Lubonia w którym powstaje nasza inwestycja, wciąż się rozbudowuje, klienci bardzo często pytają o drogę dojazdową do Osiedla Wschodnia. Przewidując to zainteresowanie, już przed rozpoczęciem prac na budowie, porozumieliśmy się z Urzędem Miasta w sprawie budowy drogi dojazdowej – mówi Mariusz Urbanek, właściciel firmy Immo Invest.

Z widokiem na przyszłość

W prospekcie zadebiutowała jeszcze jedna, istotna z punktu widzenia klientów, informacja.

- Deweloperzy wysyłają do nas pisemne zapytania z prośbą o przedstawienie informacji zawartych w publicznie dostępnych dokumentach, dotyczących przewidzianych inwestycji w promieniu 1 km od przedmiotowej działki. Po zebraniu odpowiednich danych, przekazujemy je w formie wydruków i mapmówi Tadeusz Jurga, Kierownik Referatu Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz.

Bardzo ważna jest tez jakość przekazywanych materiałów.

- Prospekty to nie tylko merytoryka, ale również estetyka. Każdemu klientowi przedkładamy sumiennie zebrane i przygotowane materiały ze szczegółami naszego projektu. W prospektach pokazywaliśmy otoczenie takie, jakim jest, i jakim będzie w rzeczywistości. Klient świadomy to klient zadowolony, a na tym nam najbardziej zależy mówi Joanna Rzelechowska z firmy Kalbud Deweloper.

Zobacz także: Ustawa deweloperska niekorzystna dla małych deweloperów?

Otoczenie inwestycji do tej pory było traktowane przez klientów bez należytej uwagi. Prowadziło to do sytuacji, że  po jakimś czasie za balkonem, bez ich wiedzy, powstawała zajezdnia autobusowa czy też  hałaśliwe centrum handlowe. Teraz klientom nie grożą już niemiłe niespodzianki. Dzięki nowej ustawie, wiele spornych kwestii zostaje wyjaśnionych już na samym wstępie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Renata Urowska i Wspólnicy sp.k.

Obsługa podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »