| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Jak kupujący wybierają dewelopera?

Jak kupujący wybierają dewelopera?

O sukcesie inwestora decydują klienci – to oni są jego największą wizytówką i wspierają trudny proces kreacji wizerunku. Jak wiadomo zakup mieszkania na rynku pierwotnym wymaga pewności, a wygrywa solidny deweloper.

Budowa zaufania, czyli jak dbać o klienta?

Reklama to tylko jeden z elementów promocji. Powinna wynikać z wizerunku, a ten z kolei deweloper musi budować konsekwentnie, według ustalonej strategii. Co ciekawe, zajmuje według badanych ostatnie miejsce w hierarchii elementów budujących wiarygodność. Zdecydowanie przedkładają nad nią rzeczowe artykuły oraz porady, którymi deweloper wspiera obecność w mediach. Klienci zwrócą uwagę na inwestora potrafiącego udokumentować swoje osiągnięcia. Internet jest ich głównym źródłem informacji, więc to właśnie tutaj szukają opinii, certyfikatów i przede wszystkim sprawdzają strony internetowe inwestorów.

Z danych PPW Group wynika, że najważniejsza jest czytelność witryny dewelopera i łatwość odnalezienia informacji – większość ankietowanych stawia to na pierwszym miejscu.  Kolejnym ważnym punktem dla badanych są foldery zawierające informacje o realizowanych inwestycjach i cenach. Na trzecim miejscu znalazł się pełny komunikat o sytuacji finansowej firmy.

Zobacz także: Na jakich osiedlach szukamy mieszkań?

Warto wyróżnić się z tłumu

Jan Czerniawski z PPW Group podkreśla, że „oryginalny pomysł na własny wizerunek, atrakcyjny z punktu widzenia klienta, musi zostać konsekwentnie zaadaptowany na wszystkie sfery działania firmy – od szaty graficznej materiałów wychodzących, przez wystrój wnętrz po procedury obsługi klientów”. Konsekwencja jest postawą działań wizerunkowych, wzmacniających promocję inwestycji.

Jako wyróżnik często stosowane są obcojęzyczne nazwy inwestycji, z elementami „house”, „building”, „villa”, „residence”. Nawiązanie do elegancji prosto z Włoch i wzmocnienie prestiżu łaciną wydaje się skuteczne – sądząc po popularności wśród deweloperów tych rozwiązań. Z badań PPW wynika, że osiedle powinno mieć polską nazwę – to odpowiedź 56% ankietowanych. Chociaż 44% badanych uznało, że nazwa nie ma dla nich znaczenia, to nikt nie wskazał, jako zachęcającej, wersji obcojęzycznej.

Zobacz także: Coraz mniej klauzul niedozwolonych w umowach deweloperów

Zaufana marka

Klienci decydują o znaczeniu dewelopera na podstawie jego działań. Inwestorzy starają się podkreślić swoje zalety, ale często zamiast realnych cech, reklamują się poprzez ceny i komunikaty o obniżkach. Staranne przygotowanie strony internetowej, folderów i wizualizacji to przede wszystkim autoprezentacja. Dopracowanie wszystkich szczegółów w oparciu o dobrą koncepcję musi wiązać się z potrzebami kupujących – to oni są najważniejsi.

Zobacz także: Jak kształtują się ceny mieszkań w niedużych miastach?

Data publikacji:

Ekspert:

PPW Group

PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Nieruchomości Fot. Fotolia
Nieruchomości Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Barchan

Ekspert ds. Leasingu, Menedżer

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »