| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Mieszkania częściej szukają kobiety

Mieszkania częściej szukają kobiety

Kobiety stają się bardziej aktywne, nie tylko zawodowo, częściej to one mają ostatni głos w czasie szukania mieszkania. Kobiety poszukujące mieszkania zadają więcej pytań niż mężczyźni, zwracają również uwagę na funkcjonalność, lokalizację i koszty utrzymania. Ich rola przestała ograniczać się do dekorowania wnętrza.

Szukanie mieszkania

Byli panowie na włościach, strażnicy ogniska domowego, głowy rodziny, złote rączki, a jednak to kobiety zawsze miały duży wpływ na kształtowanie najbliższego otoczenia. Obecnie wiele z nich faktycznie zarządza wspólnym M, rozstrzygając o wyglądzie, opłatach czy samym jego wyborze. Pośrednicy nieruchomości wskazują na panie jako osoby angażujące się w przeszukiwanie i weryfikację ofert. Do nich należy też często ostatnie słowo przy podpisywaniu umowy. W praktyce tendencja ta oznaczać może bardzo trafne decyzje zakupowe. Wbrew utartym schematom, kobiety nie ograniczają bowiem swojej oceny tylko do zagadnień estetycznych. Zwracają uwagę na metraż lokalu, rozkład pomieszczeń, funkcjonalność, koszty utrzymania, lokalizację budynku. Interesują się rozmaitymi szczegółami, które wpływają później na komfort życia. Jeszcze więcej mają do powiedzenia już w kwestii urządzania domu. A swoją wiedzę opierają na wielu źródłach informacji.

Zobacz także: Deweloperzy wyprzedają mieszkania

Urządzanie mieszkania

Kobiety śledzą aktualne trendy dekoratorskie, czytają branżową prasę, przeglądają katalogi. Gdy nadchodzi czas decyzji, aktywnie poszukują inspiracji czy konkretnych rozwiązań zarówno na półkach sklepowych, jak i w Internecie.

– Zaangażowanie pań w urządzanie mieszkania bardzo dobrze widać w społecznościach internetowych, gdzie chętnie proszą o porady, pytają o produkty, udzielają wskazówek, chwalą się swoimi aranżacjamizauważa Angelika Wiewióra z salonu wyposażenia wnętrz Strefa Zamieszkania – Również statystyki naszych konkursów wskazują, że przeważająca część uczestników zainteresowanych rywalizacją o nagrody związane z wyposażeniem wnętrz, to właśnie płeć piękna (75%).

Zobacz także: Najtańsze mieszkania w Polsce – sprawdź, gdzie są

Wielowymiarowe korzystanie z dostępnych kanałów komunikacji, pozwala być na bieżąco nie tylko z panującą modą, lecz także z praktycznymi, optymalnymi sposobami wprowadzania jej do wystroju. Ponadto duża wrażliwość, poczucie smaku, dbałość o szczegóły i dostrzeganie różnic w kolorach sprawiają, że kobiety potrafią dobrać różne środki wyrazu. Czasem panowie po prostu wolą pozostawić konkretne decyzje partnerkom, bo łatwiej im dokonywać całościowych, ogólnych ocen. Mężczyźni uczestniczą więc w ostatecznych ustaleniach i bezpośrednim wprowadzaniu ich w życie. Choć i w dziedzinie realizacji prac remontowych nie zawsze wiodą prym.

Zobacz także: Polacy mieszkają w jednych z najmniejszych mieszkań w Europie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marta Grzelak

Solicitor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »