| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Tanie mieszkanie – na rynku wtórnym czy na rynku pierwotnym?

Tanie mieszkanie – na rynku wtórnym czy na rynku pierwotnym?

Tanie mieszkanie kupimy dziś na rynku wtórnym czy na rynku pierwotnym? Który rynek oferuje niższe ceny mieszkań?

Nie każdy chce czekać kilka lat zanim inwestycja zostanie ukończona. W tej sytuacji warto poszukać w ukończonych projektach. Jeśli zostało w nich już niewiele mieszkań, deweloper prawdopodobne będzie skłonny przystąpić do negocjacji, żeby odzyskać zainwestowany kapitał i zamknąć projekt. To rozwiązanie dla tych, którzy poszukują większych lokali, ponieważ najczęściej jako ostatnie sprzedają się duże mieszkania. W poszukiwaniu lokali w cenie 6 tys. zł za mkw. nie trzeba udawać się już za miasto. Przykładem inwestycji w tej cenie jest Osiedle Lazurowa na Bemowie. Deweloper PBM Południe Development oferuje lokale o powierzchni od 56 mkw. Część mieszkań kwalifikuje się do dopłaty w ramach programu „Rodzina na Swoim”.

Zobacz także: Jakie mieszkania sprzedają się najtrudniej?

Rozejrzyj się na rynku wtórnym

Z danych serwisu Oferty.net wynika, że średnia cena używanych mieszkań w Warszawie oscyluje w okolicy 8 tys. zł za mkw. Analitycy Metrohouse podają nieznacznie wyższą stawkę ofertową za mkw. lokalu, charakterystyczną dla wtórnego rynku nieruchomości w Warszawie. Z danych tej agencji wynika, że  od stycznia do listopada 2011 ceny transakcyjne lokali z drugiej ręki w Warszawie spadły zaledwie o 0,4 proc. Aktualna stawka za metr kwadratowy mieszkań, w przypadku których doszło do zawarcia transakcji, to 7,7 tys. zł/mkw.

W Śródmieściu, na Mokotowie i na bliskiej Ochocie ceny kształtują się nawet na poziomie 10 tys. zł za mkw. W dalszych dzielnicach mkw. mieszkania kosztuje 7 tys. zł. Jak wynika z analiz Szybko.pl, najwięcej ofert można znaleźć w cenie od 8 do 9 tys. za metr. Porównywalny jest również przedział cenowy od 7 do 8 tys. (23 proc.).

Zobacz także: Ustawa deweloperska niekorzystna dla małych deweloperów?

Źródło: Prestige PR

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marta Zofia Gan

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »