| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Jakie mieszkania wolą młodzi ludzie?

Jakie mieszkania wolą młodzi ludzie?

Kupujący mieszkanie zwracają uwagę na różne czynniki. Młodym ludziom bardziej zależy na nowych nieruchomościach, które mają tańsze opłaty czynszowe. Ci, którzy planują kupić mieszkanie na rynku wtórnym biorą pod uwagę inne uwarunkowania. Zobacz, na co zwracają uwagę osoby planujące zakup swojego pierwszego mieszkania właśnie na rynku wtórnym.

Kupujący wolą obejrzeć używane lokum

Do planujących zakup mieszkania na rynku wtórnym przemawiają inne względy. Wyniki przeprowadzonego badania Home Broker pokazały, że dla osób decydujących się na zakup używanego mieszkania decydującym argumentem jest to, że kupują lokum, które mogą zobaczyć. To najistotniejsze aż dla 93 proc. respondentów zainteresowanych lokalami z rynku wtórnego.

Zobacz także: Dlaczego warto zainwestować w mieszkanie na rynku pierwotnym?

Drugim ważnym dla tej grupy kupujących czynnikiem jest rozwinięta infrastruktura komunikacyjna i usługowa w danej lokalizacji. Zależy im również na szybkiej przeprowadzce (88 proc. wskazań). Poza tym chcą uniknąć ryzyka związanego z kupnem mieszkania w budowie i kupić wykończony już lokal. Część respondentów przyznaje także, że nabyli mieszkanie na rynku wtórnym z powodu braku innej możliwości. Dzieje się tak dlatego, że w różnych miastach różnie kształtuje się aktywność deweloperska.

Z badania preferencji przeprowadzonego przez Home Broker wynika również, że czynniki ekonomiczne grają większą rolę w przypadku zakupu mieszkań przez osoby o wyższych zarobkach. Dla tych ankietowanych ważny był poziom czynszu w nowych mieszkaniach. Ten aspekt znacznie częściej akcentują osoby o wyższych dochodach niż zarabiające mniej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »