| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Kto decyduje o kupnie mieszkania: kobieta czy mężczyzna?

Kto decyduje o kupnie mieszkania: kobieta czy mężczyzna?

Jak wynika z badań, zdecydowanie osobami decyzyjnymi w wyborze mieszkania są kobiety. To one, jeszcze przed zakupem mieszkania wiedzą już, jak będzie wyglądać ich rodzinne mieszkanie. Planują rozkład pokoi, umeblowanie. Są zdecydowane i wypytują deweloperów o każdy szczegół. Mężczyzn natomiast bardziej interesuje strona finansowa i funkcjonalność mieszkania.

W raporcie „Polski Rynek Mieszkaniowy” czytamy, że aż 61 procent osób, które w czasie badania planowały w najbliższych 2 latach zakup mieszkania, to kobiety. Trend potwierdzają dziś także najwięksi deweloperzy.

– Z naszych doświadczeń wynika, że kobiety są zdecydowanie bardziej aktywne. Widać to na targach mieszkaniowych lub w biurach sprzedaży. To właśnie kobiety zadają bardzo precyzyjne pytania, oczekując wyczerpujących odpowiedzi. Można odnieść wrażenie, że silniej angażują się emocjonalnie w proces zakupu mieszkania – mówi Alicja Dolińska, dyrektor marketingu firmy Dolcan.

– Wzrost znaczenia płci pięknej na rynku nieruchomości widać też wyraźnie w naszych danych sprzedażowych. Przewagę nadal stanowią umowy zawierane przez małżeństwa, ale jeśli mieszkanie kupuje singiel, kobiet jest o 30 proc. więcej niż mężczyzn – szacuje Robert Ziółek, dyrektor generalny Dolcan. – Młode kobiety nie boją się zakupu większych czy drogich mieszkań. Są przygotowane finansowo. Widzimy to np. w naszej inwestycji Skierniewicka City, gdzie mieszkania mają podwyższony standard, a wiele z nich kupują singielki.

Panie zwracają szczególną uwagę na rozkład pomieszczeń i funkcjonalność mieszkania, koszty jego utrzymania, metraż i lokalizację nieruchomości. Decyzja o zakupie poprzedzona jest długimi analizami i porównywaniem ofert kilku deweloperów. Gdy zostanie jednak podjęta, to właśnie kobiety o wiele częściej niż mężczyźni biorą na siebie ciężar załatwiania wszelkich formalności niezbędnych do sfinalizowania transakcji.

Te wyniki przekładają się również na sposób przekazywania przez deweloperów informacji o nowych obiektach mieszkaniowych.

– Deweloperzy wyraźnie zauważają wzrastającą rolę kobiet, dlatego wiele działań marketingowych kierują głównie do tej grupy klientów. W kampaniach reklamowych kładzie się coraz większy nacisk na szczególne zaakcentowanie elementów przemawiających do kobiecej wrażliwości, takich jak estetyka, poczucie bezpieczeństwa czy komfort – mówi Katarzyna Cyprynowska, prezes firmy Nowy Adres.

Silne angażowanie się kobiet w kupno mieszkania w dużej mierze spowodowane jest podświadomą potrzebą stworzenia przytulnego gniazdka, które służyć będzie budowaniu rodziny. Kobieta projektuje mieszkanie swoich marzeń już przed zakupem i chce osobiście dopilnować, by nie spotkało ją rozczarowanie.

– Kiedy oprowadzamy zainteresowane osoby po mieszkaniach na naszych osiedlach, widać jak kobiety czujnym wzrokiem aranżują przestrzeń. Można odnieść wrażenie, że już dokładnie wiedzą, co gdzie postawią i jak zagospodarują pomieszczenia – opowiada Alicja Dolińska.

reklama

Data publikacji:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Panie zwracają szczególną uwagę na rozkład pomieszczeń i funkcjonalność mieszkania, koszty jego utrzymania, metraż i lokalizację nieruchomości.  Fot. materiały prasowe
Panie zwracają szczególną uwagę na rozkład pomieszczeń i funkcjonalność mieszkania, koszty jego utrzymania, metraż i lokalizację nieruchomości. Fot. materiały prasowe

Wiele badań wskazuje, że kobiety są lepiej zorganizowane i bardziej samodzielne. Zmniejszająca się aktywność mężczyzn w podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania wiąże się niewątpliwie ze zmianami społecznymi, jakie miały miejsce w ostatnich latach.  Fot. materiały prasowe
Wiele badań wskazuje, że kobiety są lepiej zorganizowane i bardziej samodzielne. Zmniejszająca się aktywność mężczyzn w podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania wiąże się niewątpliwie ze zmianami społecznymi, jakie miały miejsce w ostatnich latach. Fot. materiały prasowe

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

Ekspert w zakresie nieruchomości, własności intelektualnej, podatków oraz praw przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »