| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Mieszkanie z rynku pierwotnego czy mieszkanie z rynku wtórnego? Plusy i minusy

Mieszkanie z rynku pierwotnego czy mieszkanie z rynku wtórnego? Plusy i minusy

Mieszkanie z rynku pierwotnego czy mieszkanie z rynku wtórnego? W I półroczu br. nabywcy kupowali głównie nieruchomości z rynku pierwotnego. W Warszawie na kupno nowego M od dewelopera zdecydowała się mniej więcej połowa nabywców. Czym kierują się nabywcy, kupując mieszkanie?

Mieszkanie z rynku wtórnego: mniejsze ryzyko

Za lokalami używanymi przemawiają zupełnie inne przyczyny. Hierarchia motywów ma w tym przypadku następujący kształt:

  1. zakup już istniejącego lokalu, który można zobaczyć,
  2. rozwinięta infrastruktura (komunikacja, punkty usługowe),
  3. możliwość szybkiego wprowadzenia się,
  4. uniknięcie ryzyka nieukończenia budowy,
  5. chęć zakupu wykończonego mieszkania,
  6. w wybranej lokalizacji nie ma mieszkań nowych.

Dla osób, które chcą kupić mieszkanie z rynku wtórnego jednym z podstawowych powodów jest możliwość zobaczenia nabywanego lokalu. Aż dla 93% respondentów jest to bardzo istotne lub średnio istotne. Takie osoby nie są zainteresowane zakupem mieszkania na podstawie planu czy wizualizacji w folderze. Kolejny ważny czynnik to możliwość szybkiego wprowadzenia się. Jest istotny lub bardzo istotny dla 88% badanych. Do rynku wtórnego najrzadziej przekonuje z kolei fakt, że w wybranej lokalizacji nie ma nowych mieszkań. Jest to czynnik nieistotny dla 35% badanych, którzy wybrali rynek wtórny. 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Monika Kantowicz-Gdańska

Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Zajmuje się w szczególności rozwojem menedżerów oraz badaniem opinii pracowników i doradztwem w zakresie doskonalenia organizacji. Od początku swojej kariery zawodowej pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli - zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym. Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe dla firm z wielu branż oraz instytucji publicznych. Prowadzi warsztaty, szkolenia i wykłady z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz PR (kształtowanie wizerunku pracodawcy, komunikacja menedżerska, komunikacja wewnętrzna w organizacji, zarządzanie talentami, zarzadzanie wiedzą i inne obszary tematyczne). Projektuje programy rozwojowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK