| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Nieruchomości komercyjne > Jak targi biznesowe wpływają na rynek hotelarski?

Jak targi biznesowe wpływają na rynek hotelarski?

Organizatorzy spotkań biznesowych wybierając hotel dla swoich gości bardzo zwracają uwagę na wysoki poziom świadczonych usług. Bardzo często wybierane sprawdzone „sprawdzone miejscówki”, takie jak hotele czy restauracje, które podpisują z organizatorami długotrwałe umowy współpracy. Oczywiście, nie bez znaczenie jest i cena.

Targi wyznaczają kierunki handlu, pomagają zdobyć zamówienia, nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także wprowadzić na rynek nowe produkty i usługi. W dalszym ciągu, pomimo istnienia wielu alternatywnych form promocji, prawie wszystkie podmioty gospodarcze traktują tego typu spotkania jako skuteczną platformę komunikacji i chętnie uczestniczą w tego typu imprezach biznesowych.

„Kalendarz targów, sympozjów czy firmowych eventów jest niezwykle bogaty i niemal w każdym mieście odbywają się wydarzenia ważne z punktu widzenia hotelarzy.” – mówi Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska. „Mają one oczywiście bardzo duży wpływ na rynek hotelarski w danym mieście. W czasie odbywania się tego typu spotkań branżowych, zauważalny staje się znaczny wzrost obłożenia oraz średniej ceny noclegu w większości obiektów świadczących tego typu usługi. Dlatego dyrektorzy hoteli, czy też pracownicy działów marketingu powinni stale aktualizować harmonogram targów, konferencji i eventów, których uczestnicy mogą stać się hotelowymi gośćmi. To bardzo ważne ze względu na możliwość przygotowania oferty specjalnej dla organizatora danego wydarzenia lub też zgłoszenie do firmy obsługującej targi gotowości do udostępnienia pokoi hotelowych uczestnikom imprezy.”

Warto podkreślić, że organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń biorą pod uwagę nie tylko standard hotelowy, ale również inne aspekty, które w ostatecznym rozrachunku przełożą się na zadowolenie uczestników wydarzenia i jednocześnie podkreślą jego renomę.

„Bardzo istotny jest wysoki poziom świadczonych usług. Warto podkreślić, że goście hotelowi chcą w podróży, zwłaszcza w trakcie służbowych wyjazdów, czuć się jak w domu. Zadaniem pracowników hotelu jest spełnić wymagania klienta i jego oczekiwania co do obsługi, począwszy od momentu zameldowania aż do czasu wyjazdu. Często dzieje się tak, że organizatorzy targów rozpoznanie lokalnej oferty hoteli rozpoczynają od wyszukania sprawdzonych wcześniej obiektów. Wybór hotelu, który funkcjonuje w szerszej sieci jest gwarancją jednakowo wysokiej jakości usług oraz daje możliwość negocjacji ceny. Niezwykle ważnym argumentem, który warunkuje wybór hotelu dla uczestników oraz gości targów jest jego położenie. Niektórzy organizatorzy decydują się na obiekt położony w bliskiej odległości od lotniska, dworca kolejowego lub autobusowego. Inni wybierają hotel zlokalizowany tuż przy miejscu, w którym organizowane są targi. Istotne pozostaje też położenie hotelu przy ważnych arteriach komunikacyjnych. Warto jednak wyjść naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i zagwarantować np. możliwość transferu gości np. z lotniska do hotelu, a następnie do miejsca odbywania się imprezy targowej czy konferencji. Warto podkreślić, że elastyczne dopasowanie usług hotelu do potrzeb eventów z pewnością wpływa na wybór miejsca noclegu. Kluczowym elementem, decydującym o wyborze hotelu, coraz częściej staje się również łatwo dostępny szybki, bezprzewodowy Internet. Możliwość bezproblemowego dostępu do poczty elektronicznej, transferu danych biznesowych czy przygotowania firmowej prezentacji jest dla wielu nieoceniona” – wyjaśnia Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria BSJP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »