| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Nieruchomości komercyjne > Lotnisko Chopina w Warszawie: nowa droga kołowania i płyta postojowa

Lotnisko Chopina w Warszawie: nowa droga kołowania i płyta postojowa

Na warszawskim Lotnisku Chopina powstała nowa droga kołowania i płyta postojowa. Pozwolenie na ich użytkowanie wydał Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Nowa droga kołowania A8 oraz płyta postojowa przeznaczone są przede wszystkim dla samolotów transportowych PPS 12. Pierwsze statki powietrzne już mały okazję z nich skorzystać.

Droga kołowania DK-A8 jest przedłużeniem głównej drogi kołowania DK-A na Lotnisku Chopina. Dzięki uruchomieniu nowego odcinka statki powietrzne mogą wkołowywać na drogę startową DS-3 bez konieczności przecinania jej wpoprzek. Zwiększa to bezpieczeństwo samolotów podchodzących do lądowania na lotnisku od strony Piaseczna i usprawnia organizację ruchu naziemnego w rejonie progu 33. Pierwszym samolotem, który przejechał nową droga kołowania był Boeing 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT o numerze rejestracyjnym SP-LRC, w drodze do Chicago. 

Natomiast nowa powierzchnia postojowa zlokalizowana jest tuż obok istniejącej płyty cargo w południowej części lotniska. Płyta jest w stanie pomieścić trzy statki powietrzne kodu F (np. An-124 Rusłan) lub sześć samolotów kodu C (Boeing 737 lub Airbus A320). Uruchomienie tej płyty jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie obsługi samolotów transportowych. W ramach projektu budowy płyty PPS12 przebudowany został również wschodni odcinek drogi patrolowej wokół lotniska. Generalnym wykonawcą robót była  firma Budimex S.A.

W operacyjnej strefie lotniska kontynuowane są pozostałe prace remontowo-budowlane. Trwa przebudowa płyt postojowych numer 2 i 4 w północnej części lotniska oraz poszerzenie płaszczyzny odlodzeniowej nr 6, co umożliwi w przyszłości jednoczesną obsługę nawet czterech samolotów kodu E albo jednego samolotu kodu E i sześciu średnich kodu C.

W listopadzie ma się zakończyć się budowa drugiej dużej płaszczyzny do odladzania w południowej części lotniska – PPS13. Nowa płyta będzie zlokalizowana w optymalny sposób tak, aby samolot po przejściu procedury odladzania i ewentualnego zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego mógł jak najszybciej wystartować.

Zobacz także: Nowe terminale na Lotnisku Chopina w Warszawie

Wszystkie prace prowadzone na lotnisku w 2014 r. mają na celu zwiększenie jego przepustowości i możliwości operacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa operacji lotniczych.
 

Źródło: Lotnisko Chopina w Warszawie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wasilewski

Aplikant adwokacki w Izbie Warszawskiej. Absolwent Wydziału Prawa EWSPiA w Warszawie, uczelni afiliowanej przy instytucie nauk prawnych Polskiej Akademii Nauk utworzonej we współpracy ze Zrzeszeniem Prawników Polskich oraz Międzynarodowym Instytutem Rozwoju Prawa w Rzymie.


Zostań ekspertem portalu Infor.pl »