| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Nieruchomości komercyjne > Rynek nieruchomości handlowych w Polsce

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce zmierza w kierunku dominacji małych centrów handlowych. Małe centra handlowe są odpowiedzią na zapotrzebowanie Polaków – sieciowe sklepy blisko domu pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Nieruchomości handlowe są również gratką dla inwestorów i najemców.

Znaczna część nowej powierzchni pojawi się w tym roku. Z wyliczeń analityków Jones Lang LaSalle wynika, że w 2013 roku zostanie oddanych ponad 750 tys. m kw. powierzchni handlowej. Jeśli takie tempo wzrostu utrzymałoby się, nasz rynek osiągnąłby poziom średniej europejskiej już za cztery lata. W tym roku mają zostać otwarte trzy duże centra handlowe i wiele znacznie mniejszych, jakie najczęściej powstawać będą w przyszłości. Pasaże handlowe i małe centra zakupowe o powierzchni kilku tysięcy m kw. stanowić będą wkrótce poważną konkurencję dla dużych galerii.

Szybki rozwój powierzchni handlowej wpływa też na dobrą ocenę naszego kraju przez światowe marki. Polska zajmuje piąte miejsce wśród krajów najczęściej pojawiających się na liście ich zainteresowań w Europie. Jak podaje CBRE, w 2013 roku w naszym kraju ma powstać około 140 nowych sklepów, które planują otworzyć firmy reprezentujące największe światowe marki. To daje nam trzecie miejsce pod względem skali planowanej przez nie ekspansji, po Niemczech i Hiszpanii.

Zobacz także: Galeria Dębiec w Poznaniu

Autor: RED Real Estate Development

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Teper

Adwokat amerykański

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »