| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Inwestycje > Ceny mieszkań na Białołęce po otwarciu mostu Północnego

Ceny mieszkań na Białołęce po otwarciu mostu Północnego

Długo oczekiwane oddanie do użytku mostu Północnego zmieniło w sposób diametralny sytuację mieszkańców warszawskiej Białołęki. Pozytywne skutki tej inwestycji mogą daleko wykraczać poza korzyści wynikające poza udrożnienie Białołęki. Jest bowiem prawdopodobne, że zainteresowanie nieruchomościami w tej lokalizacji będzie wciąż utrzymywało się na wysokim poziomie – pisze Jarosław Jędrzyński, analityk rynku nieruchomości portalu RynekPierwotny.com.

Białołęka długo była kojarzona z dużymi korkami. Otwarcie mostu Północnego przyniosło poprawę sytuacji. Utrudnienia w niewielkim stopniu występują nadal, ale dotyczą one głównie pasów ruchu w kierunku Targówka i Marek. Natomiast oba pasy prowadzące od strony Żoliborza do ul. Modlińskiej i dalej do Białołęki, pozostają nawet w godzinach komunikacyjnego szczytu praktycznie puste. Wniosek nasuwa się sam – warto było czekać.

Cena za korki

– Most Północny, któremu stołeczni radni nadali imię Marii Skłodowskiej-Curie, miał być gotowy już w 2003 roku. Poślizg spowodowany biurokratycznym zamieszaniem, protestami ekologów czy komplikacjami przy przetargach wyniósł więc dokładnie 9 lat – mówi Paweł Moszczyński z portalu RynekPierwotny.com. Jakie są konsekwencje takiego stanu rzeczy?

Zobacz także: Most Północny: GALERIA

„Raport o korkach w 7-miu największych miastach Polski” przygotowany przez Deloitte i Targeo.pl podaje, z powodu utrudnień w ruchu drogowym w największych polskich miastach państwo traci rocznie 3,1 mld zł. Według ekspertów z firmy doradczej Deloitte, pracujący w tych 7-miu miastach: w Warszawie, w Łodzi, we Wrocławiu, w Krakowie, w Katowicach, w Poznaniu i w Gdańsku – tracili w korkach w 2011 roku średnio 13,6 mln zł dziennie. Co w skali miesiąca daje to kwotę 299 mln zł. Kierowcy zaś ponieśli średni koszt na poziomie 2811 zł w ciągu 2011 roku. Natomiast według oficjalnych danych koszt budowy odcinka trasy mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) wyniósł 976 mln zł. Warszawa dostała dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Dane te pokazują, że budżet budowy mostu wyniósł dokładnie tyle, ile zaledwie 3-miesięczne „korkopochodne” straty kierowców z siedmiu największych polskich miast.

Zobacz także: Czy można kupić tanie mieszkanie od dewelopera?

Jeśli przyjmiemy, że badania Deloitte i Targeo.pl są miarodajne to okazuje się, że gospodarka i mieszkańcy Białołęki przemieszczający się własnym środkiem transportu, ponieśli koszt większy niż budżet wykorzystany do budowy mostu.

Niższe ceny

Powstanie mostu Północnego ma zasadniczy wpływ na ceny nieruchomości na Białołęce. Mieszkania w tej dzielnicy stają się coraz bardziej atrakcyjne, zarówno ze względu na lepszą komunikację, jak i niższe, niż w innych dzielnicach, ceny mieszkań (jest to jedna trzecia średniej ceny mieszkania w Warszawie).

reklama

Data publikacji:

Ekspert:

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Most Północny. Fot. mostpolnocny.warszawa.pl
Most Północny. Fot. mostpolnocny.warszawa.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »