| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Inwestycje > Jak deweloperzy zachęcają do kupna nieruchomości?

Jak deweloperzy zachęcają do kupna nieruchomości?

Wakacje to czas, kiedy deweloperzy często decydują się na uatrakcyjnianie ofert sprzedaży nieruchomości. Najczęściej promocje dotyczą już wybudowanych nieruchomości. W przypadku projektów, które dopiero będą realizowane deweloperzy przyciągają kupujących, oferując im niższe ceny za nieruchomość.

Bonusy przy zakupach mieszkania pojawiają się sezonowo. Deweloperzy inicjują różnego rodzaju zabiegi promocyjne w okresach, kiedy sprzedaż jest słabsza. W tym roku tradycyjnie pojawiły się wakacyjne promocje. Nowością jest to, że w niektórych inwestycjach to klienci mogą zdecydować, jaki bonus chcą otrzymać do zakupionego mieszkania. Na liście mają do wyboru np.: materiały do wykończenia wnętrz, zabudowę kuchni albo sprzęt AGD.

Od niektórych deweloperów kupujący mają dostać upust na wykończenie mieszkania, albo klimatyzację gratis. Czasem inwestorzy oferują tylko darmową przeprowadzkę, weekend w malowniczej miejscowości albo nawet sofę. Podobne bonusy można długo wyliczać. Wydaje się jednak, że najbardziej pożądane przez nabywców są promocje cenowe i korzystne systemy płatności. W inwestycjach, w których stawki wywoławcze są niskie nie pojawiają propozycje giftów, a klienci mimo to odwiedzają te biura sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ firmy realizujące te inwestycje koncentrują się na budowaniu mieszkań w poszukiwanych przez kupujących metrażach w przystępnych cenach.

Na dzisiejszym rynku nie obserwujemy już takiego wysypu promocji jak kilka lat temu. Sprzedaż mieszkań idzie deweloperom coraz lepiej. Od trzech kwartałów stale rośnie. I kwartał tego roku był najlepszym okresem sprzedażowym od końca 2007 roku. W porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku nastąpił wzrost o 14 proc. (Reas).

Deweloperzy stawiają na niższe ceny mieszkań

Powszechnie stosowanym dziś sposobem na intensyfikację zbytu są rabaty cenowe. W większości przypadków deweloperzy udzielają drobnych, kilkuprocentowych upustów, które kalkulowane są w założeniach finansowych projektu.

Rywalizacja między firmami deweloperskimi sprawia, że ceny mieszkań w nowych inwestycjach są coraz bardziej konkurencyjne. W projektach wprowadzanych na rynek z reguły odchodzi się od promocji i prezentów na rzecz oferowania mieszkań w atrakcyjnej cenie. Rabaty prawie wcale nie dotyczą małych mieszkań, których ceny całkowite są najniższe w poszczególnych ofertach. 

Zobacz także: Dlaczego warto zainwestować w mieszkanie na rynku pierwotnym?

Sprzedawane mieszkania należą z reguły do segmentu popularnego, ponieważ nabywców wciąż ograniczają możliwości finansowe. To ma zaś odzwierciedlenie w cenach mieszkań ofertowych przez deweloperów. Budujący chcąc wejść na rynek, gdzie sprzedawane są podobne mieszkania, muszą zaproponować ciekawsze stawki. Tym bardziej, że podaż na rynku pierwotnym stale rośnie. Na koniec I kwartału bieżącego roku oferta deweloperska wzrosła szósty kwartał z rzędu i była aż o 36 proc. większa, niż rok wcześniej. W Warszawie inwestorzy oferują teraz rekordową liczbę 18 tys. lokali (redNet Consulting).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Piszcz, Norek i Wspólnicy

Wszechstronne usługi dla biznesu, samorządów oraz jednostek administracji publicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »