| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Inwestycje > Lotniska na EURO 2012 - zdążymy?

Lotniska na EURO 2012 - zdążymy?

Lotnisko Chopina w Warszawie właśnie ogłosiło, że jest gotowe na przyjęcie kibiców EURO 2012. Poznań, Wrocław i Gdańsk - plany mają ambitne, jak z ich realizacją? Polskie porty lotnicze zainwestowały ponad 1,5 mld zł w modernizację i rozbudowę swoich obiektów. Przyjrzeliśmy się postępowi prac na czterech największych portach lotniczych w Polsce. Czy zdążymy na EURO 2012?

Warszawa: Port Lotniczy im. Chopina wydał na przebudowę 167,5 mln zł

Na rok przed rozpoczęciem piłkarskich Mistrzostw Europy UEFA Euro 2012™ Lotnisko Chopina w Warszawie jest gotowe do przyjęcia kibiców. Od kilku dni podróżnych przylatujących do Warszawy witają na lotnisku bannery z kolorowym logo imprezy. Warszawski port lotniczy jako jedyny spośród portów miast-gospodarzy mistrzostw od początku przygotowań oznaczany był przez UEFA kolorem zielonym, jako obiekt, którego przygotowanie do mistrzostw nie budzi żadnych zastrzeżeń.

- Infrastruktura lotniska już teraz umożliwia przyjęcie takiej liczby osób, jakiej można spodziewać się podczas EURO 2012, ale pracujemy jeszcze nad zwiększeniem przepustowości i poprawą komfortu obsługi pasażerów – zapewnia Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina.

W najbliższych tygodniach otwarty zostanie nowy pirs z poczekalniami dla odlatujących, a także z nowymi sklepami i punktami gastronomicznymi. W sierpniu zakończy się remont nawierzchni drogi startowej i dróg kołowania, a na przełomie 2011/12 roku ma być gotowe połączenie kolejowe, które umożliwi dojazd z lotniska do centrum miasta w 15 minut.

Zobacz także: Inwestycje na EURO 2012 - raport NIK

Trwa także opracowywanie planu operacyjnego lotniska na czas imprezy, który pozwoli m.in. przyśpieszyć odprawę i usprawnić kontrolę bezpieczeństwa. Opracowywane są także zasady kierowania potokami pasażerów na terenie lotniska w taki sposób, aby kibice rywalizujących drużyn nie spotkali się.

UEFA, jako organizator mistrzostw, wymaga, aby warszawski port lotniczy mógł odprawić co najmniej 29 tys. osób w ciągu 10 godzin przed rozpoczęciem meczu w Warszawie i 27 tys. w ciągu 10 godzin po zakończeniu meczu.

Poznań: Plany ambitne, gorzej z wykonaniem

Poznań ma za zadanie rozbudować płaszczyzny lotniskowe (budowa równoległej drogi kołowania i rozbudowa płaszczyzn postojowych samolotów) i rozbudować terminal pasażerski. Dopiero w kwietniu lotnisko otrzymało od wojewody pozwolenie na rozbudowę terminalu. Tylko I etap rozbudowy, obejmujący także budowę drogi wewnętrznej wraz z przebudową parkingu, uda się ukończyć wiosną 2012 roku.

Ruch pasażerski w trakcie turnieju EURO 2012 ma być obsługiwany w strefie przylotów w nowo wybudowanej części terminalu oraz w obecnie funkcjonującej strefie odlotów. Lotnisko zapowiada, że pozostałe inwestycje – budowa równoległej do pasa startowego drogi kołowania oraz rozbudowa płyty postojowej – zostaną zrealizowane jeszcze przed EURO 2012. Prace budowlane rozpoczną się w czerwcu br., a ich całkowite zakończenie zaplanowano dopiero na II kwartał 2013 roku.

reklama

Data publikacji:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Na EURO 2012 do Polski przybędzie ok. 800 tys. zagranicznych turystów. Co najmniej 40% z nich będzie podróżować samolotami. Lotnisko Chopina w Warszawie (na zdjęciu) już jest gotowe na przyjąecie kibiców. / Fot. Mariusz Adamski
Na EURO 2012 do Polski przybędzie ok. 800 tys. zagranicznych turystów. Co najmniej 40% z nich będzie podróżować samolotami. Lotnisko Chopina w Warszawie (na zdjęciu) już jest gotowe na przyjąecie kibiców. / Fot. Mariusz Adamski

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Rzeszotarski

Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »