| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Tematy > umowa

Temat: umowa

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu umowa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące umowa.

Jak należy określić wskaźnik rozliczenia naliczonego podatku?

Aktualizacja: 19.04.2011

W celu obliczenia wskaźnika rozliczenia naliczonego podatku nie bierze się pod uwagę obioru z tytułu transakcji finansowych oraz obrotu z tytułu transakcji z nieruchomości, sprzedaży środków trwałych, a przy tym bierze się pod uwagę dotacje nie wliczone do obrotu podatnika. »

Czy współwłaściciele nieruchomości mają obowiązek wystawiać faktury?

Aktualizacja: 19.04.2011

Wszyscy współwłaściciele wynajmujący nieruchomość są zarejestrowanymi podatkami podatku od towarów i usług powinni wykazać podatek w deklaracji składanej w urzędzie skarbowym »

Czy przychody z tytułu sprzedaży nieruchomości podlegają opodatkowaniu?

Aktualizacja: 19.04.2011

Przychody ze sprzedaży wpisane do ewidencji środków trwałych oraz wartości zarówno prawnych, jak i niematerialnych będą podlegały opodatkowaniu. »

Czy opodatkowaniu podlegają pracownicy zatrudniani w najmie

Aktualizacja: 19.04.2011

Podmiot zatrudniający pracowników w najmie – podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. »

Czy można żądać podwyższenia czynszu z tytułu umowy najmu?

Aktualizacja: 19.04.2011

Właściciel może podwyższyć czynsz albo inne opłaty za używanie lokalu, wypowiadając jego dotychczasową wysokość, najpóźniej na koniec miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem terminów wypowiedzenia. »

Czy można wystawić fakturę na zaliczkę z tytułu najmu

Aktualizacja: 17.03.2011

W momencie uiszczenia zaliczki powstaje obowiązek podatkowy. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną część należności, tj. zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę. »

Czy istnieje możliwość odliczenia częściowego podatku od towarów i usług

Aktualizacja: 17.03.2011

Możliwość częściowego odliczenia podatku od towarów i usług dotyczy zarówno podatników dokonujących czynności umożliwiających odliczenie, jak i czynności, które nie umożliwiają owego odliczenia. Rozliczenia częściowego dokonuje się poprzez wstępne oraz ostateczne rozliczenie. »

Czy czynsz z tytułu najmu można wliczyć w koszty spółki

Aktualizacja: 17.03.2011

Według informacji zawartych w księgach podatnik zobowiązany jest dokonać obliczenia zarówno przychodów, jak i kosztów uzyskania przychodów oddzielnie dla każdego wspólnika danej spółki. Przy czym powyżej wskazane koszty i przychody przypadają im na podstawie prawa udziału w zysku. »

Jak sporządzić umowę o najem okazjonalny lokalu

Aktualizacja: 27.05.2014

W przypadku umowy najmu okazjonalnego, oświadczenie najemcy – który poddał się egzekucji oraz zobowiązał się opróżnić lokal w określonym terminie – powinno być sporządzone w formie aktu notarialnego. Natomiast sama umowa najmu okazjonalnego – nie musi być sporządzona w formie aktu notarialnego. »

Istotne postanowienia zawarte w umowie najmu lokalu użytkowego

Aktualizacja: 27.05.2014

W umowie najmu lokalu użytkowego należy określić strony umowy, przedmiot umowy, oświadczenia wynajmującego oraz najemcy, postanowienia określające wynagrodzenie, postanowienia końcowe. »

Jak wypełnić prawidłowo zgłoszenie dotyczące zmian danych ewidencyjnych osób

Aktualizacja: 27.05.2014

Zmiany danych ewidencyjnych osób należy zgłosić do właściwego organu ze względu na miejsce położenia nieruchomości – która jest przedmiotem tychże zmian. »

Jak należy wypełnić zgłoszenie danych ewidencyjnych w zakresie ustalenia granic nieruchomości

Aktualizacja: 27.05.2014

Zmiany danych ewidencyjnych w zakresie ustalenia granic nieruchomości należy zgłosić do właściwego organu ze względu na miejsce położenia nieruchomości – która jest przedmiotem tychże zmian. »

Jak należy sporządzić wniosek o otrzymanie wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków

Aktualizacja: 27.05.2014

Wniosek o otrzymanie wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków powinien zostać złożony przez wnioskodawcę w celu pozyskania wypisu z rejestru gruntów, lokali lub budynków lub kartoteki lokalu lub budynków, wyrysu z mapy ewidencyjnej. »

Dokumenty niezbędne do dokonania zmian w ewidencji gruntów i budynków

Aktualizacja: 27.05.2014

Na mocy przepisów ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne – należy dokonywać zgłoszeń wszelkich zmian danych dotyczących nieruchomości objętych ewidencją gruntów i budynków. »

Jak sporządzić zgłoszenie zmian oznaczenia działki w ewidencji gruntów i budynków

Aktualizacja: 27.05.2014

Cały proces dokonania zmian danych dotyczących oznaczenia działki nieruchomości w ewidencji gruntów i budynków wymaga zgłoszenia tychże danych do właściwego organu prowadzącego ewidencję dla nieruchomości – która jest przedmiotem objętym zgłoszeniem. Właściwość organu ustala się ze względu na miejsce położenia nieruchomości – której te zmiany dotyczą. »

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Wiśniewski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »