REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Tematy, Bilety lotnicze

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Fit for 55 podniesie ceny biletów lotniczych

Fit for 55 a ceny biletów lotniczych. Pakiet Fit for 55 dla przewoźników lotniczych oznacza m.in. wyższe rachunki za emisje CO2, opodatkowanie paliwa lotniczego oraz konieczność opracowania i wdrożenia nowych, bardziej ekologicznych paliw i napędów. Przyszłością mają być m.in. samoloty hybrydowe i elektryczne oraz niskoemisyjne paliwa syntetyczne. Ekspert ds. lotnictwa Grzegorz Brychczyński wskazuje jednak, że minie jeszcze co najmniej 10–15 lat, zanim takie rozwiązania zostaną wdrożone w komercyjnym lotnictwie pasażerskim, dlatego UE może nie zdążyć z dekarbonizacją tego sektora w założonym horyzoncie czasowym. Szybciej pojawią się za to podwyżki cen biletów lotniczych, bo koszt związany z wdrożeniem przewoźnicy – zwłaszcza niskokosztowi – przynajmniej w części przerzucą na pasażerów.

Jak rozliczać zakup biletów lotniczych - najczęstsze problemy z rozliczeniem VAT

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnicy często kupują bilety lotnicze. Czyniąc to, korzystają z usług przewoźników krajowych i zagranicznych. Zakup od przewoźnika krajowego nie nastręcza tak wielu problemów jak zakup od przewoźnika zagranicznego. W tym wypadku podatnicy często nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy w przypadku lotów międzynarodowych po stronie polskiego podatnika występuje obowiązek wykazania importu usług, czy też nie.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA