| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: korespondencja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu korespondencja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące korespondencja.

Elektroniczna korespondencja z urzędami już możliwa

Aktualizacja: 12.05.2014

11 maja weszły w życie przepisy nowelizacji ustawy o informatyzacji. Dzięki wprowadzonym zmianom obywatele będą mieli ułatwiony dostęp i komunikację z urzędami. Wszystko odbywać się będzie za pomocą elektronicznej komunikacji. »

Jak zainteresować adresata pisma?

Aktualizacja: 04.11.2011

Od osoby piszącej pismo zależy, czy adresat, do którego jest ono skierowane, będzie chciał je przeczytać. Nawet jeżeli musi to zrobić, nie znaczy to w cale, że pismo będzie miało pożądany przez nas ciąg dalszy. To, czy adresat pisma zastosuje się do jego treści zależy od utrzymania równowagi pomiędzy tym, co „musi” zrobić, a tym, co sam „chce”. »

Jak należy przygotować dokumenty od strony technicznej?

Aktualizacja: 03.11.2011

„Jak cię widzą, tak cię piszą” - to powiedzenie, w przypadku dokumentów, można by było zamienić na „jak cię czytają, tak cię widzą”. Przy przygotowywaniu jakichkolwiek dokumentów, zwłaszcza tych długich, prócz treści w nich zawartej, trzeba zwrócić uwagę na ich formę. »

Jak przepraszać w imieniu szefa?

Aktualizacja: 03.11.2011

W każdym biurze od czasu do czasu pojawiają się konflikty. Nikt jednak nie lubi pracować, czy przebywać w pomieszczeniu, gdzie panuje niemiła i niezręczna atmosfera. Dlatego powiedzenie słowa „przepraszam” jest konieczne. »

Jakie są podstawowe zasady prowadzenia rozmów telefonicznych?

Aktualizacja: 21.10.2011

Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż przeprowadzenie rozmowy telefonicznej z interesantem. Nie zawsze jednak obie strony zadowolone są z takiej formy komunikacji. Jak temu zaradzić? »

Ostateczna wersja protokołu – rodzaje

Aktualizacja: 03.11.2011

Każdy protokół powinien być klarowny, przejrzysty i w miarę krótki, a nadto zawierać jak najbardziej szczegółowe streszczenie przebiegu obrad. Zasadniczo możemy wyróżnić cztery rodzaje ostatecznej wersji protokołu. »

Ostateczna wersja protokołu – jak ją przygotować?

Aktualizacja: 04.11.2011

Głównym celem protokołowania jest jak najdokładniejsze i najwierniejsze oddanie faktycznego przebiegu obrad. Zredagowanie ostatecznej wersji sprawozdania wymaga opracowania sporządzonych podczas zebrania notatek. »

Techniczne przygotowanie zebrania

Aktualizacja: 03.11.2011

Każdemu z nas zapewne zdarzyło się brać udział w zebraniu, po wyjściu z którego czuliśmy się przybici, sfrustrowani. Powodem niezadowolenia nie zawsze był poziom merytoryczny, czy temat spotkania. Często winę za to ponosiły zaniedbania od strony technicznej. »

Jak wysłać faks przez internet (indesys.pl)

Aktualizacja: 20.05.2010

Osobiści zdarzyło mi się wysłać ostatnio faks drogą internetową. Jest to wygodne dla każdego kto nie prowadzi działalności gospodarczej, lub po prostu go nie posiada. Wygodnie i szybko sprzed komputera możemy przefaksować każdy dokument. Zobaczmy jak to zrobić »

Kiedy kontaktować się przez e-mail?

Aktualizacja: 21.10.2011

Poczta elektroniczna tym różni się od EMS, że nie ma charakteru mediacyjnego (wiadomość jest przekazywana bezpośrednio na komputer innego uczestnika) i jest asynchroniczna (ludzie odpowiadają, kiedy jest im wygodnie). »

Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem

Aktualizacja: 03.11.2011

Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora. »

Zmiana koloru wypełnienia tekstowego

Aktualizacja: 03.11.2011

Ogólnie jest przyjęte, że do redagowania i przygotowywania dokumentów używa się czarnej czcionki. Często jednak bardziej efektywne jest użycie koloru – zwłaszcza, jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę na konkretny fragment tekstu. »

Ukryta ramka w dokumencie Word

Aktualizacja: 03.11.2011

Planując układ dokumentu, często korzystamy z ramek. Czasami jednak wolelibyśmy, aby ich kontury nie były widoczne, a tekst nadal pozostawał uporządkowany. Jest na to prosty sposób – wystarczy skorzystać z opcji – ukryj ramkę. »

Zarządzanie dokumentacją

Aktualizacja: 04.11.2011

Ileż papierów ląduje codziennie na Twoim biurku! Poza zwykłą korespondencją są to czasopisma fachowe, różne protokoły będące w obiegu, kopie mało ważnych dokumentów z adnotacją „do wiadomości”. Aby na bieżąco porządkować dokumentację, trzeba na początku ustalić, które dokumenty powinny być przeczytane jako pierwsze, a które mogą być odłożone na później. »

Porządkowanie poczty elektronicznej

Aktualizacja: 03.11.2011

Nie tylko konwencjonalna poczta papierowa (dzisiaj określa się ją mianem „hardcopy”) zaśmieca, również elektroniczny śmietnik informacyjny może stać się dużym obciążeniem. Dlatego też należy umiejętnie zarządzać korespondencją, aby nie tracić na tym całego dnia. »

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mrugas

ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »