| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wnętrza > Sypialnia > Meble > Zakup materaca on-line – poradnik

Zakup materaca on-line – poradnik

Kupowanie materaca, łóżka, czy też mebli kojarzy nam się zazwyczaj z ciągnącymi się w nieskończoność wizytami w tradycyjnych sklepach naziemnych. Taka forma zakupów jest zazwyczaj udręką dla mężczyzn, którzy dzielnie wspierają swoje partnerki w decyzjach zakupowych. Często takie zakupy są czasochłonne - musimy przyjść, zobaczyć, przetestować i dopiero składamy zamówienie, godząc się na długi czas oczekiwania na produkt.

Znając sytuację na rynku meblowym, postanowiliśmy sprawdzić, jak ma się tradycyjny model sprzedaży materaców w porównaniu z ich dystrybucją wyłącznie online.

Trafiliśmy na badania przeprowadzone przez amerykański serwis internetowy Sleep Like The Dead, który przepytał ponad 18 400 właścicieli materaców. Wszystko po to, aby poznać plusy i minusy kupowania tych produktów w Internecie. Wynik tych badań pokazał nam, że nie ma jakiejkolwiek różnicy w satysfakcji klientów, którzy dokonali zakupów w salonie i w sieci. Oczywiście wyniki są uśrednione dla poszczególnych typów materaców.

Podstawową obawą przed zakupem materaca w sklepie internetowym jest brak możliwości odpowiedniego sprawdzenia go przed podjęciem decyzji. Tylko czy oby na pewno testowanie w postaci kilkuminutowego „leżakowania” w sklepie z materacami, to właściwy sposób, by wybrać model, na którym będzie się dobrze i zdrowo spało?

Zobacz także:  Materace ortopedyczne i rehabilitacyjne – czy każdy może je stosować?

Przyglądając się wynikom badań, okazało się, że fakt wcześniejszego przetestowania materaca w salonie meblowym wcale nie zwiększa szansy na satysfakcję z zakupu. Okazało się bowiem, że liczba zadowolonych klientów jest niemal taka sama w przypadku zakupów internetowych jaki i stacjonarnych.

Statystycznie mamy takie same szanse na dobry zakup, bez względu na to czy dokonamy go on-line, czy w salonie.

Typ materaca

Procent usatysfakcjonowanych klientów wśród kupujących w salonie

Procent usatysfakcjonowanych klientów wśród kupujących online

Sprężynowy

63%

60%

Piankowy

82%

79%

Lateksowy

69%

83%

Z komorami powietrznymi

79%

81%

Wyniki badań pozwoliły wyodrębnić trzy podstawowe powody tego zjawiska:

1. Osoby kupujące w Internecie są lepiej przygotowane do zakupu, bo decyzję zakupową podejmują często opierając się na opiniach dostępnych w sieci. Dobrze wiedzą na co należy zwracać uwagę i jak dopasować produkt do swoich potrzeb. Pamiętajmy, że w sklepach stacjonarnych często decydujemy się na to, co oferuje nam sprzedawca, którego wynagrodzenie opiera się na bonusach za sprzedaż produktów z ustalonej grupy. Sklepy internetowe, pomimo, że posiadają setki modeli w ofercie, całą sprzedaż opierają na kilku/kilkunastu najbardziej popularnych produktach, które najlepiej odpowiadają potrzebom konsumentów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Karol Walczak

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »