| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wnętrza > Sypialnia > Meble > Zakup materaca on-line – poradnik

Zakup materaca on-line – poradnik

Kupowanie materaca, łóżka, czy też mebli kojarzy nam się zazwyczaj z ciągnącymi się w nieskończoność wizytami w tradycyjnych sklepach naziemnych. Taka forma zakupów jest zazwyczaj udręką dla mężczyzn, którzy dzielnie wspierają swoje partnerki w decyzjach zakupowych. Często takie zakupy są czasochłonne - musimy przyjść, zobaczyć, przetestować i dopiero składamy zamówienie, godząc się na długi czas oczekiwania na produkt.

2. W większości przypadków położenie się na wybranym materacu w salonie wcale nie jest miarodajnym testem. Nawet 20% klientów, którzy sprawdzali towar w ten właśnie sposób, w niedługim czasie zgłosiło swoje niezadowolenie z zakupu, czyli co 5 osoba może dokonać złego wyboru, kupując w sklepie tradycyjnym.

3. Głównym powodem braku satysfakcji z zakupu jest rozczarowanie wynikające z odczuć, które pojawiają się dopiero po kilku dniach użytkowania i są niemożliwe do odkrycia w trakcie zaledwie kilkunastominutowego testu produktu w sklepie. Badania pokazały, że po 7-10 dniach jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie o to, czy dokonaliśmy właściwego wyboru.

Zobacz także:  Materace dla alergików – czym się charakteryzują?

Zwrot materaca

Zgodnie z prawem konsumenckim, kupując produkt w sklepie internetowym, mamy 14 dni na jego zwrot. Jednak w przypadku materaców, sytuacja nie jest tak oczywista - zgodnie z prawem konsumenta, materac, aby mógł zostać zwrócony, nie może być używany, czyli możliwość testów jest wykluczona. Z kolei promocje producentów, często obarczone są dodatkowymi kosztami, które musi ponieść klient, nie wspominając już o wysokim koszcie i problemie, który wiąże się z odesłaniem rozłożonego, ciężkiego materaca. Taka wysyłka wymaga specjalnych umów kurierskich oraz wiąże się z wysokimi kosztami. Promocje komunikujące możliwość zwrotu często wymagają od klientów poniesienia specjalnych opłat manipulacyjnych, sięgających nawet kilkuset złotych. Takie działania są po to, aby utrudnić i zniechęcić klientów do zwrotu zakupionego towaru. Na szczęście na rynku są takie sklepy, które dokładają wszelkich starań, żeby ewentualny zwrot zakupionego materaca, był jak najprostszy dla klienta.

Przykładem takiego podejścia jest firma Naspen, która umożliwia swoim klientom testowania materaca nawet przez 100 nocy. Dłuższy czas testowania daje nam większy komfort, pozwala bez ryzyka skupić się na tym, czy dany model będzie nam w pełni odpowiadał, a w przypadku gdy uznamy, że nie śpi nam się na nim komfortowo, możemy go zwrócić i odzyskać wydane środki. Zwrot polega tylko na kontakcie ze sklepem,  który sam odbierze materac od klienta, zwracając pełną wartość jego zakupu. Nie są pobierane przy tym dodatkowe opłaty manipulacyjne, czy też koszty transportu. To jest właśnie przykład na to, że można prowadzić sprzedaż przez internet, w sposób przyjazny dla klientów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Andziak

Księgowy / Biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »