| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Remont > Dach > Jakie są warunki gwarancji na dach?

Jakie są warunki gwarancji na dach?


Zanim zdecydujemy się na budowę nowego dachu lub wymianę starego pokrycia, warto zapoznać się z warunkami gwarancji, którą zapewnia nam producent dachu. Zakup pokrycia dachowego to duży wydatek, dlatego poza sprawdzeniem stanu technicznego dachu sprawdźmy również, co zapewnia nam taka gwarancja.

Regulacje prawne w zakresie gwarancji znajdziemy w Ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z dnia 27 lipca 2002 r. W myśl jej zapisów gwarancja udzielana jest przez producenta (gwaranta) i dotyczy jakości sprzedawanego produktu. Gwarant dobrowolnie zobowiązuje się do spełnienia odpowiednich świadczeń, w przypadku ujawnienia się w okresie gwarancyjnym wad fizycznych produktu. Warto dodać, że jest to dobrowolna deklaracja i może nią zostać objęta np. tylko jedna cecha produktu.

W praktyce jedynymi dokumentami, które dają nam podstawę do dochodzenia swoich praw są karty gwarancyjne wystawiane przez producenta oraz umowa kupna - sprzedaży.

Zobacz także: W jaki sposób możemy dokonać wymiany pokrycia dachu?

W przypadku dokumentu gwarancyjnego przepisy prawa zostały unormowane tylko w określonym zakresie. Ustawa nakłada obowiązek zawarcia w niej nazwy i adresu gwaranta, zasięgu terytorialnego, jaki obejmuje gwarancja oraz okresu jej obowiązywania. Żaden dokument gwarancyjny nie określa zatem trwałości materiału budowlanego (czyli czasu od procesu produkcji do całkowitego zużycia materiału), a tylko okres, w którym producent lub sprzedawca odpowiadają za jego odpowiednią jakość.

- Renomowane produkty posiadają certyfikaty i aprobaty techniczne. - mówi Rafał Kuczyński z firmy Blachy Pruszyński – Warto o nie pytać w momencie podejmowania decyzji o zakupie danego materiału.

Posiadanie dokumentu potwierdzającego gwarancję (z którym koniecznie musimy się zapoznać) daje nam możliwość reklamacji.

Bywa tak, że odpowiedzialność za zły stan produktu ponosi klient. W takiej sytuacji gwarancja może zostać nieuznana. Warto zatem stosować się do szczegółowych wytycznych producentów oraz instrukcji. Na co zwrócić uwagę w szczególności?

- Montaż produktu należy powierzać profesjonalnym ekipom budowlanym. Powinniśmy też pamiętać o właściwym składowaniu oraz transporcie. – dodaje Rafał Kuczyński z firmy Blachy Pruszyński – Niezastosowanie się do zaleceń producentów może być bowiem przyczyną uszkodzenia materiału.

Zobacz także: Jakie są zdrowe i energooszczędne materiały budowlane?

Silna konkurencja na rynku budowlanym sprawia, że producenci chcąc przyciągnąć klientów, deklarują bardzo długie okresy gwarancyjne. Przy zakupie np. blachodachówki warto przyjrzeć się kilku szczegółom:
- jakie cechy produktu objęte są gwarancją?
- czy producent przeprowadza badania jakości materiałów, które poparte są odpowiednimi certyfikatami?
- czy sam produkuje lub zleca innej firmie wykonanie materiałów?
- czy do produktu dołączona jest instrukcja montażu bądź składowania materiału?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy

związek pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »