| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wnętrza > Projektowanie wnętrz > Wnętrza komercyjne > Najczęstsze problemy w kontaktach między klientem a architektem wnętrz

Najczęstsze problemy w kontaktach między klientem a architektem wnętrz

Architekci wnętrz często proponują klientom rozwiązania praktyczne i funkcjonalne, a równocześnie ekscentryczne i awangardowe, polski odbiorca obawia się jednak eksperymentowania i wyjścia poza estetyczne konwenanse i schematy. Klienci z oporami akceptują nowości, zabawę konwencjami, elementy ironii we wnętrzach proponowane przez architektów.

Łatwiej przyjmowane są rozwiązania bezpieczne lub te, które można zobaczyć - inwestorzy oczekują projektów podobnych do tych, które architekt wnętrz już zrealizował i prezentuje na swojej stronie internetowej - ogranicza to jednak kreatywność i naturalną ciekawość projektantów. Należy również pamiętać, że na stronach biur projektowych najczęściej prezentowane są wnętrza już zrealizowane, do których projekty powstały rok, dwa lata wcześniej. W tym czasie zazwyczaj zmieniły się trendy, pojawiły się nowe rozwiązania, inny design mebli, lamp i dodatków.

Typowa trudność projektowa polega na niedocenianiu znaczenia i wartości designu w życiu człowieka oraz nacisku jedynie na funkcjonalności przestrzeni. Przewrotnie jednak funkcja w doskonały sposób generuje formę, jest to tylko kwestia wyobraźni i poszukiwania adekwatnych rozwiązań estetycznych.

Zobacz także: Aspekty pracy architekta - projektanta wnętrz

Najciekawszymi projektami dla architekta wnętrz są zamówienia, w których klient oczekuje oryginalności, poszukiwań – one też dają gwarancję niepowtarzalnego, zaskakującego efektu. Wnętrza stwarzają niezwykłe możliwości do zaprezentowania oryginalnej osobowości, wyróżnienia się i zaakcentowania swojego charakteru, dlatego warto skorzystać z tej szansy i nie bać się poszukiwania i eksperymentowania we własnej przestrzeni.

Pierwsze projekty koncepcyjne zazwyczaj są śmiałe, odważne, z rozmachem. W miarę trwania inwestycji budżet się kurczy, brakuje czasu na sprowadzenie oryginalnych materiałów i elementów wyposażenia. Inwestorzy, których projekt zaskoczył zbyt śmiałymi rozwiązaniami, często dowolnie zmieniają proponowaną koncepcję, czyniąc z perfekcyjnie dopracowanej przestrzeni mieszankę dość banalnych wyobrażeń, przyzwyczajeń i typowych poglądów estetycznych.

Zobacz także: W jaki sposób efekty iluminacji stają się narzędziami architektów kreujących przestrzeń nocą?

W przypadku większości inwestycji, w momencie gdy zaczynają być widoczne pierwsze rozwiązania, następuje moment krytyczny: klient ocenia wyrwany z kontekstu szczegół, nie znając jego umiejscowienia w całości i dopełniających go detali, stara się więc wprowadzać kolejne zmiany. Czasami trudno jest przekonać klienta, że zastosowane elementy są częścią spójnej kompozycji i dopiero po zakończeniu inwestycji odkryją całe swoje piękno i harmonię. Rozmowy na tym etapie bywają emocjonalne i burzliwe, warto jednak zaufać wiedzy i doświadczeniu architektów wnętrz. Wybierając architekta należy również pamiętać, aby nie kierować się wizualizacjami projektowanej przestrzeni, lecz przede wszystkimi zdjęciami już zrealizowanych wnętrz.

ARTDESIGN

reklama

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Architekci wnętrz często proponują klientom rozwiązania praktyczne i funkcjonalne, a równocześnie ekscentryczne i awangardowe, polski odbiorca obawia się jednak eksperymentowania i wyjścia poza estetyczne konwenanse i schematy. Fot. ARTDESIGN
Architekci wnętrz często proponują klientom rozwiązania praktyczne i funkcjonalne, a równocześnie ekscentryczne i awangardowe, polski odbiorca obawia się jednak eksperymentowania i wyjścia poza estetyczne konwenanse i schematy. Fot. ARTDESIGN

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Spółki z Górnej Półki

Blog o spółce z o.o. i S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »