| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wnętrza > Projektowanie wnętrz > Pomieszczenia gospodarcze > Jak przygotować pomieszczenia dla służby?

Jak przygotować pomieszczenia dla służby?

Zatrudniłeś służbę, czyli pomoc domową, nianię do dziecka na stałe albo ogrodnika, ale nie masz pomysłu jak przygotować pomieszczenia dla służby? Dowiedz się jak przygotować pomieszczenia dla służby, żeby było praktycznie i wygodnie dla każdego z Was.

Stanowiska zarządcy domu, kucharek, sprzątaczek, a także ogrodników to coraz częściej spotykane zawody. Rolę tę częściowo spełniają firmy zewnętrzne oferujące tego rodzaju usługi, jednak dla właściciel domów, którzy chcą zachować prywatność – konieczne jest zatrudnienie służby na stałe przebywających na terenie posesji. Pracownicy mieszkają na terenie domu w wydzielonym mieszkaniu lub zupełnie w odrębnym budynku.

W mniejszych rezydencjach optymalnym rozwiązaniem jest zatrudnienie małżeństwa, w którym mężczyzna odpowiedzialny jest za ogród i nadzór techniczny nad budynkiem, a kobieta zajmuje się sprzątaniem i gotowaniem. Dla wygody i zapewnienia intymności zarówno właścicielom domu, jak i pracującym małżeństwom zazwyczaj buduje się oddzielne domki służbowe lub mieszkania przyległe do domu z osobnym wejściem z zewnątrz. Z reguły składają się one z łazienki, pokoju dziennego z aneksem kuchennym i sypialnią. Pomieszczenia dla służby są spójnie stylistycznie z architekturą domu, jednak we wnętrzach stosuje się typowe, niedrogie materiały, meble i wyposażenie.

Zobacz także: Najpiękniejsze salony - galeria

Jeżeli warunki nie pozwalają na wybudowanie oddzielnego domku dla osób zatrudnionych na stałe do prac domowych lub z innych względów osoba zatrudniona powinna stale przebywać na terenie domu, przeznacza się dla niej pokój dla służby z łazienką i aneksem kuchennym – jeżeli jest to możliwe z oddzielnym wejściem. Pomieszczenia dla służby zazwyczaj sąsiadują z pomieszczeniami technicznymi, spiżarnią i kuchnią. 

Zobacz także: Galeria - Jak urządzić salonik kąpielowy?

W mieszkaniach dla pracowników zlokalizowanych w obrębie domu, poziom wykonania instalacji, tynków, płytek i innych elementów jest jakościowo identyczny, jak dla całej rezydencji. Standard estetyczny jest zachowany przy wykorzystaniu mniej kosztownych elementów wnętrza. Standard pomieszczeń dla dla służby, w porównaniu do typowych polskich mieszkań jest wysoki, jednak przy rezydencji stanowi jedynie ubogie, uporządkowane tło.

Generalną zasadą, którą kierują się inwestorzy to dążenie do maksymalnego odseparowania części przeznaczonej dla siebie od pomieszczeń dla pracowników. Jest to korzystne dla obu stron - właścicielom domu zapewnia niezbędną prywatność i dyskrecję, pracownikom gwarantuje rozdzielenie pracy i życia prywatnego, możliwość nieskrępowanego zapraszania gości oraz stworzenia w służbowym mieszkaniu domowych warunków.

reklama

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Zatrudniłeś pomoc domową, nianię do dziecka na stałe albo ogrodnika? Dowiedz się jak przygotować pomieszczenia dla służby, żeby było praktycznie i wygodnie dla każdego z Was.
Zatrudniłeś pomoc domową, nianię do dziecka na stałe albo ogrodnika? Dowiedz się jak przygotować pomieszczenia dla służby, żeby było praktycznie i wygodnie dla każdego z Was.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kaźmierczak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie cywilnego postępowania sądowego i egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »