| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Ogród i kwiaty > Ogród > Woda w ogrodzie > Jak przygotować system nawadniający do zimy?

Jak przygotować system nawadniający do zimy?

System nawadniający należy odpowiednio zabezpieczyć na sezon zimowy. Silne przymrozki w połączeniu z wodą znajdująca się w poszczególnych jego elementach mogą doprowadzić do uszkodzeń całego systemu. Przeczytaj, jak przygotować system nawadniający do zimy.

Układ sterowania – sposób zabezpieczenia

Układ sterowania systemem nawadniającym również należy odpowiednio zabezpieczyć na sezon zimowy. Sterowniki, które są montowane do kranów należy odłączyć, żeby nie uległy zniszczeniu przez minusowe temperatury. Natomiast w przypadku zaworów elektromagnetycznych, które mieszczą się w skrzyniach zamontowanych w ziemi, usuwamy z nich wodę sprężonym powietrzem albo na okres zimy całkowicie je demontujemy. Na wiosnę znów je montujemy.

Zobacz także: Rodzaje folii do oczek wodnych – którą wybrać?

Dodatkowe wskazówki

Przy zabezpieczaniu systemu nawadniającego do zimy warto również pamiętać o demontażu reduktora ciśnienia oraz filtrów. Wszystkie zabezpieczone przez nas elementy należy dokładnie oczyścić i umieścić w suchym miejscu. Dzięki temu, bezpiecznie przetrwają okres silnych przymrozków i opadów śniegu.

Odpowiednie przygotowanie systemu nawadniającego do zimy jest ważnym elementem w dbaniu o nasz ogród. Tak przygotowany sprzęt będziemy mogli z powodzeniem uruchomić w przyszłym sezonie. Dzięki temu zaoszczędzimy na dokupywaniu poszczególnych elementów systemu nawadniającego i na jego dodatkowych naprawach.

Zobacz także: Wąż ogrodowy – który wybrać?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »