| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Ogród i kwiaty > Ogród > Ciekawostki > Zbiórka opakowań – przynieś opakowanie, dostaniesz sadzonkę

Zbiórka opakowań – przynieś opakowanie, dostaniesz sadzonkę

„Kto nie przyniesie - odpada” – to IV edycja EkoAkcji, której celem jest recykling i segregacja opakowań wśród polskich konsumentów. Już jutro 18 maja w godz: 10:00–18:00 w 14 miastach Polski odbywać się będą zbiórki opakowań za które będzie można otrzymać sadzonki roślin.

Już w najbliższą sobotę – 18 maja br., w godz. 10.00 - 18.00 – w 14 miastach Polski odbędzie się IV edycja EkoAkcji pod hasłem „Kto nie przyniesie - odpada”. Ta ogólnopolska akcja społeczna, organizowana cyklicznie w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia, ma na celu promocję recyklingu i segregacji opakowań wśród polskich konsumentów. Zbiórkę opakowań organizują wspólnie 3 firmy - Tesco Polska, Carlsberg Polska i Coca-Cola HBC Polska. Merytoryczny patronat nad akcją tradycyjnie objęła Organizacja Odzysku KOBA, odpowiadająca za przetworzenie zebranych podczas akcji odpadów zgodnie ze standardami środowiskowymi.

W których miastach będzie odbywać się akcja?

Tegoroczna akcja ekologiczna „Kto nie przyniesie –odpada” odbędzie się w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Tarnowie, Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.

Jakie opakowania można oddawać?

Do kontenerów ustawionych na parkingach sklepów Tesco będzie można wrzucić nie tylko opakowania szklane, ale też plastikowe butelki PET i puszki po napojach. Uczestnicy EkoAkcji zostaną obdarowani symboliczną nagrodą.

Co można otrzymać za oddane opakowania?

Organizatorzy zapewnili na czas sobotniej akcji 15 tysięcy wiosennych sadzonek oraz 375 tysięcy zielonych punktów Clubcard.

Klienci, którzy w sobotę, 18 maja przyniosą 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymają w zamian wiosenną sadzonkę lub 100 zielonych punktów Clubcard, zbieranych w ramach programu lojalnościowego Tesco. Na miejscu akcji, zainteresowane osoby będą mogły uzyskać informacje, jak poprawnie i z korzyścią dla środowiska segregować opakowania. Uzyskają też poradę, jak się przygotować do zmian w zakresie wywozu odpadów z ich domów, które zaczną obowiązywać już 1 lipca br. Klienci, którzy tego dnia odwiedzą stanowisko dedykowane społecznej akcji, będą mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów wrzucanych do kontenera.

„W Polsce nadal niewiele zużytych opakowań zostaje poddane recyklingowi. Posegregowane przez konsumentów mogłyby zostać ponownie przetworzone- poddane recyklingowi lub odzyskowi. Z butelki PET może powstać nowa butelka czy szereg innych rzeczy użytkowych, np. z około 35 butelek PET można wyprodukować jedną bluzę z polaru. Brak świadomości ekologicznej i skłonności do segregowania to jedna z podstawowych barier sprawnego funkcjonowania systemu recyklingu i odzysku i to staramy się zmienić. Zachęcamy naszych konsumentów do segregacji opakowań, bo w ten sposób razem chronimy środowisko naturalne, a my dodatkowo mamy materiał do ponownego wykorzystania przy produkcji butelek” – mówi Iwona Jacaszek, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

dr Dominik Lubasz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »