| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Umowy > Jak sporządzić wniosek o wydanie wydruku z operatu ewidencji gruntów i budynków

Jak sporządzić wniosek o wydanie wydruku z operatu ewidencji gruntów i budynków


Wniosek o wydanie wydruku wnioskodawca składa w celu pozyskania danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków albo opracowań geodezyjnych i kartograficznych. Tego typu opracowania służą geodetom do wykonania czynności związanych z pomiarami np. określenie punktu graficznego.

Zapisz się na nasz newsletter

Kto może żądać wydruku danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków

Osobą uprawnioną do pozyskania wydruku danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków jest wnioskodawca, które następnie są poświadczone za zgodność z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków. Wydruki te są dokumentami, które upoważniają do dokonania wpisu w księdze wieczystej.

Wzór wniosku o wydanie wydruku z operatu ewidencji gruntów i budynków

1. Określenie organu: Starosta, Wydział Geodezji i Kartografii,

2. Określenie Wnioskodawcy: należy podać nazwę firmy i jej siedzibę lub imię, nazwisko i miejsce zamieszkania wnioskodawcy (np. Mateusz Kamiński, ulica Wielkopolska 66, 98-989 Cedzyna),

3. Określenie zbioru – z którego mają być pobrane dane (Obręb: Cedzyna, dz. Ew. nr 67, KW nr 66666, położenie nieruchomości: ulica Smoleńska 89, 89-987 Cedzyna),

Zobacz serwis: Umowy w nieruchomościach

4. Określenie podstawy prawnej, na mocy której dany podmiot podlegać będzie zwolnieniu z opłaty,

5. Określenie szczegółowe danych, które maja zostać pozyskane ze zbioru, tj. powierzchnia, numer księgi wieczystej,

6. Dowód potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej,

7. Oświadczenie o otrzymaniu informacji: w punkcie tym należy podać datę otrzymania informacji, podpis potwierdzający otrzymanie informacji, numer dowodu osobistego wraz podaniem przez kogo został wydany,

Zobacz także serwis: Dom i działka

8. Dowód potwierdzający uiszczenie opłaty.

Podstawa Prawna:

- ustawa prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 240 poz. 2027).

- rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. 2001 nr 38 poz. 454).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »