| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Podatki > Nadpłata podatku VAT od nieruchomości – jak się rozliczyć?

Nadpłata podatku VAT od nieruchomości – jak się rozliczyć?

Rozliczenie podatku VAT wydaje się być łatwym obowiązkiem, który musimy spełniać raz do roku. W sytuacji gdy mamy do czynienia z nadpłatą podatku VAT od nieruchomości, możemy mieć pewne wątpliwości co do tego, jak prawidłowo się rozliczyć. Jak traktowana jest nadpłata podatku VAT od nieruchomości? W jaki sposób należy się rozliczyć?

Osoby, które prowadzą działalność gospodarczą zobowiązane są do rozliczania podatku VAT od nieruchomości, w jakiej działalność jest prowadzona. W związku z tym może dochodzić do nadpłaty podatku VAT – gdy powierzchnia wykorzystywana do działalności w rzeczywistości okazuje się mniejsza niż do tej pory sądzono. Jeśli zgłosimy ten fakt w urzędzie miasta, otrzymamy korektę nadpłaty podatku. Wówczas powstaje pytanie jak rozliczyć ten nadpłacony podatek.

W jaki sposób oblicza się podatek od nieruchomości?

Jeśli pojawiają się okoliczności, które zmieniają lub znoszą konieczność opłacenia podatku, fakt ten powinniśmy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia tych okoliczności. Takie oświadczenie składa się na odpowiednim formularzu w odpowiedniej jednostce urzędu miasta lub urzędu gminy. Sama wysokość podatku ustalana jest przez jeden z dwóch wymienionych urzędów. Podatek VAT opłacamy wówczas w czterech ratach przypadających na jeden rok podatkowy – do 15 marca, do 15 maja, do 15 września i do 15 listopada. Podatek od nieruchomości, na której prowadzi się działalność gospodarczą uznawany został za koszt uzyskania przychodu. W związku z tym wpisujemy go w rozliczeniu w kolumnie trzynastej – „pozostałe wydatki”.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Przywara

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »